Förändringar


En panoramabild från Livsdal när jag och syster var där i tisdags och gick. Tjugo minuter efter bilden hade tagits så blåste det upp till världens storm och vi fick springa tillbaka. Har sådan respekt för naturens krafter. Vad töntigt det lät men ni fattar nog. Väldigt fascinerande tycker jag att det är.
 
Hej torsdag och helg! Japp, jag har tagit helg i vanlig ordning. Och mer helg än vanligt för denna vecka är det ju ingen matte som jag brukar ha på fredagar. Veckans lektioner är inställda men provtillfället är öppet imorgon så jag ska ändå dit en sväng och göra en komplettering av förra provet. Något av det svåraste jag gjort men det gick så bra!! Pluggade ju som en galning (okej, inte riktigt men nästan) och klarade alla delar utom en, en av de enklaste... Ett slarvfel såklart. Så typiskt men känner inte att det gör något. Går ju enkelt att fixa till.
 
Annars händer det inte så mycket. Eller det händer väl egentligen en hel del. Jag sade nämligen upp lägenheten igår. Så den första juli flyttar jag hem igen. Och det ska bli så skönt!!
Jag har aldrig riktigt trivts eller känt mig hemma här, och det är ju för att jag hyr i andra hand. Det känns inte riktigt stabilt så igår tog jag tummen ur helt enkelt. Jag vill hellre flytta hem och spara pengar istället för att "slänga i sjön" som jag gör nu. Jag utnyttjar inte alls denna lägenhet utan sover endast här.
Nu när sommaren har kommit så har jag varit här extremt lite. Jag får faktiskt en liten släng av panik då jag känner mig "instängd". Lägenheten har ju ingen balkong och det är väldigt märkbart nu. Jag får liksom inte kontakt med sommaren där ute. Så jag är hos mamma och pappa nästan hela tiden i vårt hus. Världens bästa hus. Som jag saknar det!!
Så jag ska flytta hem och spara mina pengar istället. Det var som pappa sa; "spar pengarna och använd de till att hälsa på Pauline istället". Hon flyttar ju till Västerås i början av juni och då kommer jag verkligen inte vara här. Vi är ju i princip jämt och när hon flyttar kommer jag behöva mamma och pappas närhet istället. Jag hatar att sitta här själv i soffan om kvällarna.
Jag har helt klart tagit rätt beslut. Det känns 110% rätt i hela kroppen. Så det känns skönt.
 
I helgen har jag inga större planer och det beror väl på vädret. SMHI visar att det ska bli regn och kallt... Så tråkigt!! Men jag är glad för de underbara dagarna som har varit. Och jag hoppas att solen och värmen kommer tillbaka.
 
Hoppas allt är bra med er!!! Och jag önskar er en fin helg! Puss & kram
4 kommentarer
Carolina Thoor

Skönt med att inte ha någon matte och skönt med ledighet. Jag har min långledighet nu så jag har också tagit helg nu :D

N

Superfin bild verkligen!

Tilda Barkselius

Mysigt att flytta hem igen, och supersmart sätt att spara pengar precis som du säger!

anniepiie

Jag gör typ precis som du. ;D Sparar till en fin bostadsrätt. Jag har många gånger kollat på hyresrätter men inser att spara och köpa bostadsrätt är en bättre investering och billigare i längden. :)

Svar: Ja, men precis!! Mycket smartare! Finns så sjukt få bostadsrätter nu bara men man får vara med så fort någon kommer ut till försäljning :-)
Isabelle