Chèvre & rödbetssallad

 
 
I lördags åt jag hemma hos mamma och pappa. De åt räksallad men gillar ju inte räkor så jag slängde ihop denna chèvre/rödbets/valnötssallad med honungsvinägrett till mig själv. Och mums, det blev precis som på restaurang. Jag har tidigare haft väldigt svårt för ost och speciellt chèvre men nu älskar jag det. Så jäkla gott! Speciellt ihop med rödbetor, nötter och någon god vinägrett.
 
God morgon! Och så var det måndag... Helgen var i alla fall helt underbar. Vilket väder!! Jag blir helt sjuk och gör inget annat än att gå klädd i bikini och solar. Men som jag skrev tidigare så måste man ju få passa på med tanke på hur lång tid det är mellan somrarna och varma temperaturer. 
 
Jag har precis käkat frukost här hemma och har nyhetsmorgon på i bakgrunden. Jag ska snart röja lite och sen ta mig ut på en promenad. Nu när vädret är såhär har jag inga som helst problem med morgonpromenader som jag har resten av året. Nu njuter jag istället. Jag känner att jag nog måste flytta till ett varmare land i framtiden men ändå vet jag inte som jag skulle vilja det. Älskar våra årstider trots att hösten/vintern är lite väl lång. Men när våren/sommaren kommer så finns det inget bättre än Sverige. Jag är helt förälskad i vårt land då!! 
 
Jag jobbar 13.30-16.30 idag... Vilken jäkla tid. Det ska bli så skönt att slippa detta om bara en månad. Då börjar mitt sommarjobb. Och i år blev det hos utegruppen på NVK. Jag ska alltså klippa gräs och rensa ogärs. Och det ska bli så kul!! Var inne på att måla i sommar igen men när jag fick detta erbjudande så ångrade jag mig. Tror att detta är ett dröm-sommarjobb. Kommer garanterat inte slita ihjäl mig i alla fall hehe. Ser verkligen fram emot att jobba 40-timmarsveckor igen. Och vi kommer börjar 6.30 varje morgon och sedan sluta 13.00 på fredagar. Kommer bli grymt!
 
Önskar er en fin vecka! Kramar från mig
6 kommentarer
MATILDA

åh vad gott, älskar chevre :D

Christina

Åh vad gott det såg ut :)

Tilda Barkselius

Men gud så gott det där lät och såg ut!

MADDISENJ.SE

men gud vad gott!

Linn Strömberg

Lät super gott och såg riktigt mumsigt ut också :D

Emma Engström - Skönhetsbloggare hos Beautyboulevard

Detta verkade ju vara hur gott som helst! :D Kram