Årets första grillning

 
 
 
 
Hej på er! Igår hade vi årets första "riktiga" grillning hemma. Vi grillade i och för sig färska hamburgare i onsdags men jag tycker inte det räknas. Första grillningen ska vara som denna ovan.
Vi grillade kotletter, majskolvar och sparris och till det hade vi tomat & mozzarella-sallad, ljummen potatissallad (hittade recept på Ica´s hemsida och fytusan vad god den var) och bea. Helt magiskt gott var allting!
 
Det känns helt stört att det är lördag. Är helt dagvild med tanke på att det var röd dag i torsdags och klämdag igår. Denna "helg" har känts som en evighet och jag älskar det. Finns inget bättre än att vara ledig. Och att sommaren kom i en smäll gör allt ännu bättre. Njuter av varenda sekund. Har dock solat lite väl mycket och fått soleksem som jag aldrig tidigare haft wäää. Så idag ska jag ta det lugnt. Inte sola alls faktiskt. Det är ju faktiskt livsfarligt men vi svenskar får ju så lite sol varje år så jag vill passa på medan jag kan. Men jag ska göra annat i solen idag. Ta en prommis och hjälpa mamma att plantera blommor. De ska iväg snart och inhandla massa till altanen och gården. Skulle egentligen ha följt med men kände när jag vaknade att det inte blir något hehe... Var nämligen ut igår och känner inte för att stressa och åka med dem för att köpa växter. Men jag hjälper gärna till och planterar sen. 
 
Hade i alla fall en jäkligt bra kväll igår. Först grillat hemma hos mamma och pappa, och sen blev det en spontan utgång. Men det är oftast då det blir som bäst. Och lite så kände jag igår. Mysigaste "förfesten" och grymt kul ute på krogen. Och inge bakis idag. Bara massa plus. 
 
Nu ska jag byta om och ta en promenad efter det. Hoppas allt är bra med er! Kramar
1 kommentar
NICOLE

Ser så sjuuukt gott ut! :) känner likadant att det känns som vi varit lediga superlänge nu, men jag var dessutom sjuk i veckan så jag jobbade bara måndag & tisdag, så det är ju verkligen länge jag har varit hemma nu ;D Kramar! Och tack för gratulationen!