Sushi Yama

 
Lunch igår på Sushi Yama i Västerås. Tog 10 makirullar med krabba, avokado, philadelphiaost och nån chilimajonnäs. Supergott! Var evigheter sedan jag åt sushi sist, så det var efterlängtat. Dock slog inte denna sushin den jag åt på Sumo i Bergen (Norge). Men nästan så! Fint och fräscht ställe i alla fall!
 
 
Och så blev det shopping, såklart! Hade presentkort på Åhléns som jag hade tänkt handla upp men valde att spara det tills jag väl fått lägenheten och ser vad jag behöver. Köpte lite annat istället som är bra att ha.
Kökshanddukar, servettringar (aldrig fattat varför man ska ha det men det är SÅ fint att duka med!! Så köpte 6 stycken som jag hittade för halva priset), servetter, bakskålar och en teflonpanna (har bara en gjutjärnspanna). Mycket, mycket nöjd!! Börjar bli riktigt redo.
 
Hallå tisdag!! Jag är så nöjd med gårdagen och inköpen!! Åkte till Västerås på förmiddagen och mötte upp Vendela på stan. Vi shoppade, åt sushi och shoppade lite mer. Vi gick knappt i några klädbutiker och det var så skönt!! Är inte alls i något behov av kläder så det var skönt att inte slösa tid på det. Det jag är nöjdast över är kökshanddukarna i rutmönster och servettringarna från STURES heminredning.
 
Idag ska jag till Komvux här i Norberg och lämna in min ansökan om studier som börjar vecka 13. Jag ska läsa in svenska och matte. Det är något jag måste göra. 200 poäng på 10 veckor. Kan bli tufft men har inte svårt för att plugga så det ska nog gå bra! Har ju planer för att söka till högskola nästa vår så matten och svenskan är ett måste innan dess.
Annars har jag inga större planer för idag. Jag och Ida kanske ska hitta på något i eftermiddag. Annars blir det nog en ganska lugn tisdag. Skönt! 
 
På fredag åker jag till Karlstad i alla fall! Bokade tåg nu imorse. Det billigaste jag hittade var från Ludvika. Då är det direkttåg och tur & retur gick på 400 kronor. Väldigt bra!! Och skönt att slippa byten. Det ska bli underbart att komma härifrån och bara umgås med Madde och Johan. De är så bra alltså!! Mina favvisar. 
 
Vad har ni för planer för veckan/helgen? KRAM
4 kommentarer
Nimo

Vad gott det ser ut

Tuva Björnwall

åh vad gott med sushi, längesen jag åt det!! :D

http://siliiins.blogg.se

Åh såg ut som rena drömmen med sushi!!

Anniepiie

Åhh på fredag ska jag nog äta sushi, älskar det! :))