Intensiv helg

 
God morgon! Världens tråkigaste bild, jag vet... Men helgen har inte bjudit på så mycket mer. Den har gått fort och varit intensiv. Jag gillar när det händer saker men känner nu hur trött och sliten jag är. Kan knappt sova för jag är så uppe i varv haha. Igår vaknade jag 6.20 och idag innan klockan 6. Men kan liksom inte somna om, blir helt till mig när jag tänker på allt som ska göras och så börjar jag kolla mobilen efter det och sen är det kört.
 
I fredags hann jag i alla fall på första spacklingen i köket och i vardagsrummet (det lät mycket men det är bara två väggar totalt). Såklart blåsade det sig i vardagsrummet så igår efter Västerås-turen fick jag skära upp de. Tur att det inte var nå mycket, annars hade jag blivit galen. Blåsbildning måste ju vara det trökigaste som finns... Ska spackla en sista gång idag och hoppas på att kunna slipa imorgon. Sedan ska det målas två strykningar, sen så är det klart. Wiho!! 
 
Gårdagens trip till IKEA gick i alla fall bra. Eller vi var inte bara till IKEA utan till en rad andra affärer också.
Vi började med att åka in till stan. Där köpte jag porlin, hushållspappershållare, kökshanddukar och potatisskalare från Åhléns. Efter det åkte vi till Erikslund. Käkade lunch, gick i några butiker och avslutade med IKEA. Så mycket folk. Men det gick bra, bättre än förväntat! Kom in i nån slags bubbla och gick bara efter min lista och plockade det jag skulle ha. Allt fanns utom en sak. Lite surt men det var ändå bara prydnadsaskar jag hade tänkt ha på byrån, så var ingen panikgrej liksom. Trodde först att gardinerna inte fanns, bröt typ ihop, fick konstiga blickar av folk men sen så, hittade jag de på andra sidan vid kuddarna i en låda?? Lyckans lycka. Gardiner är verkligen något jag vill ha till lägenneten, ser så kalt ut nu utan några.
 
Annars så gick allt bra. Efter IKEA stannade vi till på Elgiganten och köpte en kaffebryggare (skulle ha köpt TV men fick tyvärr inte plats, får ta det i veckan) och sprang även in på Ö&B och köpte massa hygienartiklar, lotions, toa/hushållspapper och tvättmedel.
 
När vi kom hem till Norberg igen packade vi upp allt i lägenheten. Jag stannade och packade upp allting. Startade min första maskin i lägenheten med nya handdukarna. Spacklade efter det och gick sedan hem för att äta tacos med mamma och pappa. Efter maten gick jag tillbaka för att diska allt nytt och plocka in allt i skåp. 
 
Puh. Helt slut. Blev sen kväll för vid 22-tiden kom syster, Petter och Emelie och hälsade på. Vi satt och snackade länge. Tror jag kom hem runt 00-tiden.
 
Tvättade även upp mina nya dra-på-lakan här hemma igår kväll. Så ikväll mina vänner ska jag sova första natten i lägenheten!!! Det ska bli så skönt och så spännande!!! Ska mysa där i sängen ikväll med något gottis framför TV:n. Så lyxigt med TV i sovrummet!! Hade den stod på igår medan jag diskade. Hörde allt som hände på mello. Inte alls för att jag är insatt men ändå lite spännande att kolla när det är final.
 
Nu kurrar magen. Ska kila upp till pappa och dricka kaffe med han. 
 
Önskar er en fin söndag!! Här blir det trapphusstädning, kalas och spackling.
2 kommentarer
anniepiie

Så kul med ikea och första natten i lägenheten låte ju nice! Hoppas att det gick bra. :)) Kram

N

Håller med om att helgen gått så fort!