Första måltiden


Första måltiden i lägenheten haha!! Blev inte lika fancy som jag hoppats på... Vegetarisk ärtsoppa på rulle och en avokadomacka utan smör. Dör haha!! 
Har knappt köpt någon mat alls ännu, endast lite torrvaror och kryddor. Det kommer ju fyllas på med tiden som tur är. Prioriterar inte alls någon matlagning nu utan bara renoveringen. Så därför fick det bli en enkel middag. Men god!!

Hej!! Skriver från mobilen så det får bli ett kort inlägg. Har inte tagit hit min dator än för jag har inget internet än så länge. Måste fixa det så snart som möjligt. Allt är så smått och krångligt från mobilen.

I alla fall, sov ju första natten i lägenheten inatt. Och måste erkänna att det var lite pirrigt och läskigt såklart. Hade svårt att somna först, men när jag väl gjorde det så sov jag himla gott. Det känns fortfarande lite konstigt men samtidigt så skönt. Börjar boa in mig mer och mer. Kläderna ligger fortfarande i stora blåa IKEA-påsar, men annars börjar allt annat ordna upp sig. Förutom renoveringen såklart... Blir så trött!! När jag äntligen trodde att jag var klar med spacklingen så börjar det blåsa sig som f*n i köket och idag tog jag in den starka arbetslampan och spurtade hela väggarna med blomsprutan och ja, såklart bubblade det sig typ överallt... Bara att skära upp och börja om. Suck! Vill bara bli klar nu så att jag kan slappna av och börja tänka på inflyttningsfesten istället.

Imorgon väntar jobb. Blev jobb idag med. 8-15.30. Gick super!! Hamnade i en underbar förskoleklass så det är jag glad för! Efter jobbet handlade jag lite innan Lovisa kom förbi på en kaffe. Blev premiär-kaffen med nya bryggaren och mina Höganäs-muggar hihi. Himla mys! Har saknat henne så mycket❤️

Nu ska jag sussa. Är helt slut. Är stressad över något konstant. Är det helt i onödan men kan inte rå för det. Händer lite för mycket nu.
Och att Kent igår släpper bomben om att de ska göra sitt sista album nu blev för mycket. Är helt förstörd och kan inte tänka på något annat... 
Som tur är planerar jag och hela min släkt på pappas sida som också älskar Kent att vi ska till Örebro och kolla på de en sista gång. Vi har varit iväg tidigare på Kent och bott på hotell och ska köra en favorit i repris. Ser fram emot det i alla fall trots att det är sorgligt att det blir för sista gången.

Mitt hjärta går i en miljon bitar. Jag har älskat (och älskar än) Kent i hela mitt liv och kärleken kommer aldrig försvinna.
De är mina gudar.

Nu ska jag sova. Men först olja in min nya skärbräda! Som sagt så är jag stressad och tänker på något hela tiden. Som nu, vem oljar in en skärbräda klockan 22... 

KRAM!!
1 kommentar
Siliiins.blogg.se

Omnom!