16e mars

 
En bild jag tog idag när jag kom hem. Satte upp gardinerna igårkväll klockan 22 typ och det blev så mycket trivsammare därinne. Dock är de skrynkliga och väldigt mycket för långa men mamma ska hjälpa mig att fålla upp de, och även de som hänger i sovrummet. 
Årstid-lampan ska INTE vara där, utan den ska flytta in i sovrummet på fredag när jag hämtar min nya som jag beställt från Mio. Gud vad det är svårt att hitta fina och prisvärda fönsterlampor. Men den jag har beställt borde bli bra!
 
Hejhej!! Jag har fortfarande inte fixat något internet utan lånar syrrans dator istället. Är hos henne nu och kikar på "Sveriges mästerkock". Blir alltid så himla hungrig av att kolla på det haha. Och helt nervös, verkar jäkligt stressigt! 
 
I alla fall, tack gud att det är torsdag imorgon. Denna vecka har gått fort! Jobbar sista dagen imorgon. 6.30-15.00. På fredag ska jag på Joels begravning. Fy... Ser inte fram emot det. Alls. Men det tror jag ingen gör inför en begravning. Men det ska bli "skönt" att säga hejdå och slippa vänta på det mer.
Måste även hinna med massa mer på fredag efter begravningen. Plocka och röja hemma i huset. Har ju använt två rum och de ser ut som två bombnedslag. Ska även till Avesta för att hämta lampan som kommit till Mio och köpa en TV. Har ju hittat en vit från Samsung som jag vill ha. Känns så tomt nu utan någon TV i vardagsrummet. Tur jag har en i sovrummet! Är ändå ingen idé att vara i vardagsrummet än. Halva rummet är kaos haha. Vill bara få klart väggarna därinne och väggarna i köket. Liiite spackling och slipning kvar innan målning. Wiho!!
Köket blev det ju maaassa mer jobb i än väntat. Blåsade sig lite överallt så tog en blomspruta och sprutade med vatten och ja... Blåsor typ överallt så var bara att skära upp och "börja om". Så trökigt... Men idag bredspacklade jag därinne och imorgon innan jobbet (ska gå upp 5 för att hinna haha) så ska jag fläckspackla lite. Förhoppningsvis hinner det torka medan jag jobbar så att det är klart för slipning när jag kommer hem. 
 
Stress stress. Längtar till det är över!! Då kommer jag kunna boa in mig på riktigt. Börjar redan trivas bra. Älskar att vara där. Får dit mer och mer och det börjar känns mer som hemma.
 
Nu ska jag kolla klart på SMK och sen ska jag och syster se ett avsnitt av "Gåsmamman". Så bra!! Det borde ni också kika på om ni inte redan gör det!
 
Kram på er finisar!!
5 kommentarer
Anita

Vackert :D kram

Nicole

Det ser ut att vara superfint! =) Så glad för din skull och den här möjligheten :) Och lycka till.. eller vad man säger inför imorgon. Stor kram

Amanda Jona [SPONTAN]

Åh vad fint det blev med gardinerna! :)

anniepiie

Så fint du har det redan. :D Tar ju ett tag att få allt på plats som man vill ha det. ;)

MATILDA

så fint bord! :D