Studentfirande

 
Inledde gårdagens "studentdag" med goood frukost. Färskt tranbärsbröd, kokta ägg, nypressad apelsinjuice, turkisk yoghurt/honung/müsli-bägare samt kaffe.
 
 
Efter frukosten åkte vi till Fagersta, kollade på alla klassernas utspring och efter det gick alla studenter i parad till stan där flaken väntade.
 
 
Vi hann landa ett tag hemma hos Hanna och tog några cider var innan vi åkte till första mottagningen som var Idas. Där fick vi jättegod smörgåstårta, mer alkohol och hann även med att se presentöppningen innan vi var tvunga att åka vidare.
 
 
Finaste du! Superstort grattis igen till studenten
 
 
Stressigt i bilen mellan mottagingarna. 
 
 
Vi hann snabbt förbi Bisan och säga grattis och lämna paket innan vi åkte till Hannas mottagning i Kolpebo. Deras hus och tomt är ju to die for. Jättefint verkligen!! 
 
 
Även hos Hannab bjöds det på mat och alkohol. Allt var sååå gott men tyvärr orkade jag inte så mycket...
 
 
Var ju tvungen att spara lite plats till fikat också hihi. Tog marängtårtan och MUMS! Så himlans god.
 
Vilken gårdag! Den var så otroligt bra från början till slut. Har ju taggat till denna dag så länge och äntligen kom den! Hade tre mottagningar att gå på och alla tre var helt otroliga! Hade skitkul hela dagen fram till utgången på kvällen. Det var så mycket folk ute och trångt och varmt och nej, jag fick bara nog så jag åkte hem tidigare än stänging och la mig istället. I övrigt så får dagen 12/10 i betyg. 
 
TACK alla inblandade för gårdagen och STORT grattis till Ida, Hanna och Bisan till studenten! Ni rockar
 
Nu är detta roliga alltså över. Det som jag hade sett fram emot så länge. Men nu taggar jag om till midsommarafton istället. Har inga planer alls förutom att äta midsommarlunch hos farfar i vanlig ordning, sedan gå till Karlberg och sedan tillbaka till farfar och fika med fasters jordgubbstårta. Hoppas det blir någon rolig husfest eller likande. Var så länge sen sist!
 
Nu ska jag snart sova. Gårdagen var lång och det har även denna dag varit... Vaknade redan vid halv sju imorse och kunde i vanlig ordning inte somna om. Så jag gick upp och tog en snabbdusch, åt frukost och knallade vid elvatiden till trapphusstädningen. Jag hatar att jobba extra men när lönen väl trillar in så älskar jag det. Så det är bara att kriga igenom den där 1,5 timmen som det tar varje vecka. Men det är tungt när man är lite bakis och rätt så sliten efter en utekväll. Måste börja städa i veckorna istället så man får helgerna helt fria.
Hann få i mig lite lunch efter städningen innan jag, syster och pappa åkte till Västerås. Min syster har fått nycklarna till lägenheten där och vill ha ommålat i vardagsrummet. Har ju lovat att hjälpa henne så det var bara att göra andra strykingen idag hehe... Gjorde första i fredags. Nu är det äntligen klart men vilket humör jag har haft medan jag målat... Det var sååå tråkigt... Men det beror nog på att jag känt mig stressad under tiden och varit sjuk. Hoppas att denna förkylning snart ger sig! Värsta jag vet är att vara sjuk...
 
Godnatt och sov så gott fina ni! Puss
3 kommentarer
Mallan

Men åh så mycket gott och vad roligt med studentfirandet :)

BLONDINA

åh va fina bilder :D va kul!!! kramar <3

http://siliiins.blogg.se

Underbart md studentfirande!!! :)