Bästaste dagen

 
Jag och Lovisa började dagen i Stockholm med en paus på Espresso House. Båda var vrålhungriga och behövde påfyllning.
 
 
Några timmar senare blev det lunch på Barcelona Tapasbar. Restaurangen ligger precis vid plattan och vi åt där sist vi var i Stockholm också. God mat men restaurangen i sig är inte så märkvärdig. Eller själva miljön är väl inte det. Ganska omodernt. Men själva uteserveringen är mycket mysigare! Där satt vi sist men nu regnade det och var kallt så vi fick bord inne istället. Så skönt att det ligger så centralt så man slipper springa runt halva stan för lunch. Men som sagt; maten är det inga fel på! Jättegott var det även idag!!
 
Hej!! Alltså vilken dag vi har haft, jag och Lovisa. 13/10 i betyg. Allt har varit klockrent förutom vädret hehe. Regn heeela dagen. Men det har inte stört så mycket alls faktiskt. Bara att man inte kunde sitta på uteserveringar buhu. Men det har inte gjort så mycket. Det har varit lika mys för det! 
 
Vi möttes upp på centralen vid 10.30-tiden. Hon åkte från Västerås, därför vi åkte olika tåg. Började med en fikapaus på Espresso House. Efter det tog vi lite shopping. Köpte en tröja från Bik Bok, 3-pack trosor från H&M och nytt mobilskal. Efter det var vi ganska nöjda med shoppingen. Vi la ytterst lite tid på att gå i butiker vilket var så skönt!! Ingen hets som vi alltid har haft annars haha. 
Sedan gick vi och käkade lunch. Och blev kvar där ganska länge. Det var mysigt att sitta och mumsa på tapasen medan regnet öste ner utanför. När vi väl var klara gick vi till Bruka som ligger bakom NK (typ tror jag). Där handlade jag upp mitt presentkort som jag fick av Cornélia och Lovisa när jag fyllde 20. TACK♥ Köpte ett tårtfat/uppläggningsfat, snacks-skål, två gråa kökshanddukar och så servetter för att komma upp i rätt summa. Så himla nöjd med inköpen!! 
 
Och efter Brukabesöket så gick vi till en sportbar på Drottninggatan och satte oss. Beställde in en drink, vin och en cider på lite mer än en timme och blev lite salongs hehe. Var alldeles lagom innan vi skulle gå till centralstationen igen.
 
Fytusan vilken lyckad dag!! Det har gått lite för fort men det gör det alltid när an har kul. Och det är väl så det ska vara. 
 
Tack Lovisa för dagen♥
 
Nu är jag helt slut och ska sussa. Är fortfarande sjuk... Är förkyld och hostar en himla massa. Mest på kvällarna/nätterna. Uuusch! Vill bli frisk nu! Men jag är för dålig på att vila, det är väl därför det håller i så länge...
 
Godnatt på er!!
2 kommentarer
Anita

Men så mysiga bilder, såg bra trevligt ut :D

anniepiie

Låter verkligen som en perfekt dag med en go vän på stan. :D Sånt gillas!! Krya på dig!♥