Scandic Ørnen

 
 
 
 
Scandic Ørnen är ett av de finaste hotellen jag sovit på i min F2F-karriär. Det och Scandic Havet i Bodö delar förstaplats. Helt sjuka hotell och frukosten ska vi inte ens tala om! Det finns allt och lite till. Dessvärre blev det bara två nätter på Ørnen för igår åkte jag hem.
 
Japp, det stämmer, jag åkte hem igår! Tog tåg från Bergen till Oslo först. Tåget gick klockan tolv på dagen och var framme tio över sju i Oslo. Sju timmar tåg alltså. Sen blev det lite strötimmar i Oslo. Passade då på att gå på Oslo City för lite shopping. Det stängde klockan 22.00 som tur var så jag var där tills det stängde. Hittade en magsikt fin topp på H&M för 100 kronor (ordinare pris 300 kronor) och så en varsin handkräm till mig och syrran från The Body Shop som innehåller cannabis sativa fröolja som är väldigt bra för torr hud tydligen. Cannabis har massor med egenskaper. Det var något nytt jag lärde mig igår! Jag kände bara till det cannabis man röker.
Och så passade jag på att käka sushi på Oslo City också. Min nya favorit! Hade aldrig ätit det innan jag kom tillbaka till Norge efter jul men har alltid velat testa (alla säger ju att det är så gott). Så jag gjorde det och tokälskade det! Hade på känn att jag skulle gilla det. Efter jag testade så har jag ätit det sjukt mycket på kort tid. Vill bara äta och testa meeer nu! Finns ju så många variationer vilket är det roligaste med sushi.
Klockan blev tillslut 23.00 igår och då gick min buss hem. Eller till Västerås. Lyckades sova i princip hela vägen vilket var skönt!! Dock var det svinkallt så satt med jacka och poncho hela vägen och var sur den tiden jag var vaken. Aldrig varit så lycklig som när jag var framme i Västerås imorse 05.00. Där stod syster och väntade och jag kunde hoppa direkt i en varm bil. Så underbart!! Vi stannade på Donken och köpte en varsin kopp kaffe för att hålla oss vakna. När jag kom hem köpte jag lite frulle på Ica, tog en dusch när jag kom hem och sen har jag sovit på soffan några timmar. Så nu är jag pigg och utvilad! Packat upp och tvättat hela dagen och är äntligen klar!
Ska aldrig mer bo i en resväska! Det har varit kul men det är verkligen inget för mig har jag insett. Jag behöver mer struktur och rutiner i min vardag. Och mer egentid. Att leva ett "turnéliv" är så påfrestande. För det första tar jobbet typ hela dagarna (09.00-18.00) där man träffar människor hela tiden och delar sen rum med någon hela tiden. Och så ligger jobbet över en konstant. Man kan inte riktigt koppla bort det med tanke på att det inte är ett vanligt jobb. Så nej, jag fick nog!
Hade väldigt stor (och jobbig) press på mig från min teamleder med tanke på att jag var själv på hennes team. Och det orkar jag inte riktigt med. Det var roligare förra året när vi verkligen var ett team. Men i år var det inte samma känsla. Så jag lyssnade på mig själv och min magkänsla och den sa att jag skulle åka hem. Så då gjorde jag det. Jag ska bara göra saker som får mig att må bra och det fick inte det här jobbet. Inte denna gång i alla fall. Så nu ska jag söka jobb antigen här i närheten eller kolla på jobb/kollektiv i Oslo. Världens bästa stad!!
 
Ikväll blir det tacos här hemma! Oväntat va? ;-) Jag har såklart valt hehe. Men som jag saknat det. Saknat mat överhuvudtaget. Blir inte att man äter någon riktig mat på turnélivet med tanke på att vi bor på hotell utan några möjligheter för matlagning. Blir mycket yoghurt/mackor/godis, varm färdigmat osv. Det klarade jag inte heller av. Nu vill jag må bra. Och därför är jag så glad att jag har åkt hem.
 
Nu lovar jag att uppdateringen ska bli bättre! Hade ju inte med datorn till Norge för att vi får iPads från jobbet. Men något nytt för i år var att de hade tagit bort App Store haha... Så det sög lite. Men nu har jag min dator igen och kommer kunna uppdatera! Har massor med härliga bilder till er!
 
PUSS!!
1 kommentar
Pauline Hurtig

så mysigt med hotell :)