Äntligen min tur!!!

 
 
 
 
 
Inspo från några av mina favorit-Instagramkonton, för gissa vad...?
 
Jag ska hyra en lägenhet!!! En stor och rymlig vindsvåning (en tvåa) två portar ifrån min syster och två minuter hemifrån. Kan det bli mer perfekt?! Det är min systers kompis som skrev och undrade om jag ville hyra den då hon ska flytta ihop med hennes pojkvän och visste att jag var hemma från Norge och sugen att hyra en egen lya. Fick lite bilder på den igår och ska dit och kika i helgen. Den ser superfin ut!! Ljusa väggar och trägolv. Helt perfa! Kommer även få hyra hennes "stora" möbler, så som soffa osv. Jätteskönt att slippa köpa. Det jag kommer köpa är massa detaljer som verkligen är jag. Blir jäkligt inspirerad och taggad när jag ser bilderna ovanför, ungefär så vill jag ha! Mycket vitt, rått, naturmaterial, mässing, smutsiga pasteller och så lite grått. Älskar denna stil som pågår nu. Verkligen så mycket jag! Kommer typ köpa inredning för halva mitt sparkonto hehe... Nej men gud vad jag går igång. Äntligen är det min tur, det här har jag väntat på hela mitt liv (ja, det är sant, jag har ALLTID älskat inredning).
Har ju så mycket fin inredning redan. Massa glas från Iittala, Höganäs-koppar, mortel, bestick, gjutjärnspanna, ljuslyktor/stakar, skålar, krukor osv osv. Är ju en liten märkesnörd så det känns skönt att ha samlat under så många år och att nu äntligen få möjlighet att använda allt. Gaaah!
 
Nu ska jag bara hitta mig ett jobb, sen är jag redo för inflytt! Ska iväg på två möten imorgon om vikariat på förskolor. Spännande hihi! 
 
Nu ska jag fixa mig, åka över till Avesta och köpa ett till bäddset (köpte ett förra veckan på rean men vill ha ett till nu när jag kommer ha två täcken och två kuddar i lägenheten) och sen lämna in CV här i Norberg. Jag är så taggad!! Och som att inte denna lägenhets-hets var nog så har jag även min fest att se fram emot! Igår fick jag klartecken om att jag kunde hyra lokalen. Redan gjort iordning lekar och besällt massa pynt haha! Så skönt att vara hemma från Norge och kunna göra sånt här.
 
Ha en fin dag!!
4 kommentarer
Skogsraah

Åh vad roligt :D

Pauline Hurtig

åh så kul!!

Emma Egström

Åh, såså snyggt och inspirerande! :D

Josephine

Shit vad fint!
Super fin blogg också, kram <3