Supersnabb blåbärssylt

 
Tips på snabb blåbärssylt: micra frysta blåbär i en liten skål. Ringla över houng och i med lite chiafrön. Rör om och låt stå och dra ett tag. Toppa sedan med på gröten/filen/yoghurten.
 
Hej! Hann med att ta en bild på dagens frukost mitt i tårtbaket. Snacka om att jag har haft en produktiv morgon. Slog upp mina blå strax innan åtta och satte direkt igång med att baka tårtbottnar. Nu sitter jag här i soffan, 4 tårtbottnar senare. Puh! Kommer servera min absoluta favorit imorgon, nämligen havregrynstårta. Ingen tårta slår den. Senare ska jag fylla alla bottnar så att det blir två stora tårtor och köra över det redan ikväll till lokalen. Ska även ta med allt annat som ska dit och även pynta och preppa det mesta inför imorgon.
Åkte över till Avesta igår efter jobbet och köpte det sista. Priser till lekarna, engångsartiklar, dricka, fikabröd/kakor osv. Lite som saknas som jag måste handla senare idag. Annars är allt i fas nu.
Blåste upp sifferballongerna igår kväll också, tur var väl det! Hade tänkt göra det ikväll på plats i lokalen men man var tvungen att använda sig av en kompressor haha!
 
Ska snart byta om och åka ut och handla. Sitter i morgonrock och mina nya "fröken"-tofflor. Var tvungen att köpa mig ett par igår. Har haft rosa foppa tidigare haha men de är så fula! Men vägrar gå i bara strumpor på förskolan. Vad som helst kan ligga på golven haha!
 
Min första vecka på förskola har varit helt fantastisk!! Åh vilka underbara barn och personal. Hoppas verkligen att jag får komma tillbaka dit inom snar framtid!
 
Önskar er en fin fredag! Ska fortsätta med förberedelserna. PUSS♥
5 kommentarer
N

Gott :D

Pauline Hurtig

mums!

linah

men åhh va gott! <3

Skogsraah

Gott!

A M

Gott, blåbär är älskvärt!