Joel

Jag vet inte ens vart jag ska börja.
I lördags hade jag ju min 20-årsfest vid hembygdsgården i Västanfors (Fagersta). Jag fick fira med världens bästa familj, släkt och vänner. Men igår eftermiddag/kväll förändrades allt. Joel som var på festen kom aldrig hem. Han har fortfarande inte hittats. Ni har säkert läst om händelsen då det delas och skrivs om överallt. 
 
Det är helt ofattbart. Jag vill bara vakna upp ur denna mardröm. Helt spårlöst har han försvunnit efter festen. Det är ingen som vet något och ingen vet vart han har tagit vägen. Det vidrigaste är att det går en kanal en bit bort från själva lokalen där det är otroligt strömt, det finns inga som helst staket vid kanalen och faller man i så är det i princip omöjligt att ta sig upp då det är höga "väggar" längs med den. Det är en sådan fruktansvärd tanke men det är svårt att tänka något annat. Det har pågått alla sorts sökningar sedan igår kväll men ingen har funnit något än.
 
-
 
Jag fick ett meddelande igår av Ante (Joels närmsta vän) där han frågade om jag visste var Joel tog vägen igår kväll. Han skrev att de var i hans lägenhet men fann honom inte. Jag fick PANIK. Samtidigt som det var så konstigt. Jag fattade inte om han var seriös eller inte. Men så ringde han en stund senare och frågade. Jag berättade som det var. Att jag såg Joel senast 02.15 cirka med två vänner när jag låste till toaletterna som låg i ett separat hus. Efter det såg jag honom inte mer innan vi (jag och min syster) låste lokalen och åkte till Norberg 02.30.
Vi lade på. Efter det höll kontakten fram till cirka 20.30. Då blev det verkligt liksom. Det gick inte att ta in. Joel var verkligen borta. Jag blev ombedd att ta mig till Fagersta och till polisstationen.
Det såg helt dött ut när vi kom. Jag tänkte "men gud de driver ju". Så jag ringde Ante och sa att vi var där och då skulle han komma ner och öppna. Det tog ett tag och jag trodde aldrig han skulle komma heller för jag trodde allt var ett enda stort skämt. Men han kom och låste upp. Och in kom vi i ett stort rum på ovanvåning med många av Joels vänner och även hans föräldrar. Helt jäkla stört. 
 
Vi var där i cirka en timme. Förhördes och satt och väntade på instruktioner för sökningen. Vid 22 cirka kunde vi (alla anhöriga och inblandade) sätta igång att söka med polisen nere vid kanalen på varsin sida. Ingenting fann vi. Vi fortsatte att leta på alla möjliga områden in mot själva Västanfors och överallt i närheten av hembygdsgården. Inga resultat. Hela Fagersta var ute och letade. 
 Tre timmar senare kändes det hopplöst. Vi åkte hem igen. Men det var omöjligt att somna. Vilket mardrömsdygn detta har varit.
 
Joel, vart är du???
 
Denna dag har varit så konstig. Jag är helt tom och chockad. Allt jag önskar är att Joel ska hittas vid liv. Det här som har hänt är fruktansvärt. Ofattbart.
Jag känner inte Joel jätteväl men han var bjuden på festen och han kom dit. Men vart är han nu?
 
Det här är jättejobbigt. Att det hände just efter min fest. Att han bara försvann utan spår.
Jag fick höra av hans vänner att han somnat på mycket konstiga ställen (även ute) flera gånger och att han kan gå vart som helst när han är full. Så detta hade kunnat hända vart som helst och när som helst. Men det hände nu, efter min 20-årsfest. Mitt i vintern och kylan...
 
Det är klart det är fruktansvärt och jättejobbigt. Det suger stenhårt. Men det är inte mitt fel och jag har inget med händelsen att göra. Han försvann bara och ingen vet vart. Det hade kunnat hända när som helst. 
Detta är något av det jobbigaste jag upplevt. Denna konstanta undran och oron. Men det jag upplever går nog inte ens att jämföra med vad hans familj, släkt och nära vänner går igenom. Han drog på en 20-årsfest och vem kunde ana det här? Ingen. Sånt händer inte en själv. Man bara läser om sånt här i andra delar av landet och i världen, att folk försvinner. Det är så overkligt.
 
Usch jag klarar inte av att skriva mer nu.
 
Ta hand om varandra där ute♥
2 kommentarer
Mimmi

Usch så hemskt detta är. Helt overkligt...

Svar: Ja helt ofattbart :-(
Isabelle

http://siliiins.blogg.se

Har läst mycket om det där och det skär i hela hjärtat... Så otroligt obehagligt.. Styrkekramar till dig i massor!! Ta hand om dig <3