Örebrohelg

 
 
 
Första bilden är från igår kväll när vi drack vin och körde drickspel hemma hos Johanna i Örebro. Hon studerar där och hade världens mysigaste stundentlägenhet.
De andra två bilderna är från idag när vi käkade lunch på Fratelli. Så otroligt mysigt ställe! Dock var helt knökat och vi fick vänta i nästan en timme på maten...  Men det var det värt!! Jag tog en jättegod sallad med chèvreost, rödbetor och valnötter. Skulle ha varit fikon på också men det kom jag på när vi gick ut och såg en annan som hade fått det. Men det var inte något jag saknade direkt så det gjorde inget. 
 
Hej på er!! Och så var denna helg över. Den har varit helt fantastisk! Igår åkte ju jag, syster och Emelie till Örebro för att hälsa på Johanna. Malin tog egen bil från Västerås.
Vi kom fram vid kanske 16.30 igår och var vrålhungriga så direkt åkte vi och åt middag. Det blev thai. Jag tog wokade nudlar med kyckling och grönsaker. Så gott! 
Efter middagen åkte vi hem till Johanna igen och fixade oss innan vi satte igång med olika dricklekar. Det var så kul och tiden flög iväg! Vid halv elva tog vi en buss in till stan och drog först till Satin´s uteservering och tog en varsin cider innan vi drog vidare till Strömpis. 
 Vi dansade heeela tiden fram till klockan 02. Det fanns olika dansgolv med olika sorters musik så vi var överallt och ingenstans typ. 
När krogen stängde så stannade vi efter vägen och köpte med oss nattkäk innan vi tog en taxi hem igen.
Jag var heeelt slut när jag kröp ner. Ont i hela kroppen men mest fötterna. Så jag sov som en stock och sov till 9.30 imorse vilket typ är rekord. Brukar aldrig kunna sova så länge. Johanna vaknade typ samtidigt och vi började viska med varandra och då vaknade de andra också. Vi låg och drog oss innan vi dukade fram gofrulle. 
 
Typ vid halv tolv var alla fixade och vi hade packat in allt i bilen igen så då åkte vi till stan för att gå i lite affärer och käka lunch. Köpte lite smink från H&M och det var det enda. 
Vi avslutade med lunchen på Fratelli (rekommenderar) och satt där till cirka 15. Efter det sa vi hejdå till Malin och Johanna och åkte hem till lilla Norberg igen.
Tack för dessa två dagar tjejer
 
Nu ska jag krypa ner och sova. Är så trött och sliten. Och dessutom har jag öppning imorgon på förskolan vilket innebär att jag börjar klockan 6... Får hinka kaffe så fort jag kommer dit.
 
Hoppas ni har haft en lika bra helg som jag. Tusen kramar!!
1 kommentar
Netti Starby

Men oj vilken rolig helg ni har haft det! Kram