Glutenfri pizza

 
 
Världens godaste och enklaste pizza har jag och bästis avnjutit ikväll. Tror inte ni anar hur gott detta var! Alla måste testa!!! Dessutom glutenfri, hur bra?!
 
Till en lagom pizza för två personer att dela på:
 
- 1 dl mandelmjöl
- 2 ägg
- 2 dl riven ost
 
Sätt på ugnen på 225 grader. Blanda ihop ingredienserna till pizzabotten och bred ut ett tunt lager på ett bakplåtspapper.
Grädda på en plåt eller pizzasten i ugnen i cirka 10 minuter tills botten har fått fin färg.
 
Ta sedan ut botten ochg låt svalna någon minut innan du har på tomatsås. Antigen gör du egen eller så kör du passerade tomater eller som vi gjorde; finkrossade tomater med smak av basilika.
Helt klart en smaksak vad man vill ha.
 
Toppa sedan din pizza med valfri topping. Eftersom bästis är vegetarian så blev det en vegetarisk pizza.
Vi körde lök, paprika och soltorkade tomater. Tillsist toppade vi med mozzarella innan vi körde in pizzan igen i ugnen i ytterligare 10 minuter. Och när den kom ut igen delade vi den på hälften och körde på färsk ruccola. 
 
Klart!! Servera gärna med pizzasallad. Vi köpte Ica´s färdiga. Gud så gott det blev!!
 
God kväll onsdag!! Helt stört att det redan är torsdag imorgon. Det innebär veckans sista jobbdag för mig då det är matte hela förmiddagen på fredag.
Denna vecka har varit så skön om man jämför mot förra veckan. Förra veckan var allt bara fel men denna vecka har varit helt tvärt om. Det har varit lugnt på jobbet, varit bra väder, matten har jag inte fått panik över och så har jag även blivit frisk. Alltså äntligen!! Det har resulterat i att jag har kunnat tagit min första löptur för i år!! Det hann jag med idag efter jobbet innan jag mötte upp bästis på Ica.
Det gick över förväntan. Klart det var tungt som tusan men det är det väl typ alltid när man löper haha! Är i alla fall jätteskönt att vara igång igen. Vill få tillbaka min kondition som jag hade förra året. Det var helt stört!! Så det har jag som mål! 
 
I helgen ska jag till Örebro. Ska bli SÅ kul!! Äntligen komma bort ett tag härifrån. Jag, syster och Emelie åker på lördag någon gång efter lunch, möter upp Johanna som bor och studerar där samt Malin. Vi ska käka gott, sitta på uteserveringar och sedan gå ut och dansa loss. Så jäkla kul!! Och på söndagen ska vi köra brunch någonstans. Längtar så mycket!!
 
Hoppas er vecka har varit lika bra som min! Kramar
10 kommentarer
MADDISENJ.SE

Mums vad gott

Netti Starby

Så enkelt och gott! :-D Kram

Tilda Barkselius

Åh vad gott det ser ut!

Maria Pettersson

Har du provat blomkålspizza? :)

Svar: Nej det har jag inte men skulle vilja! Är det gott? :-D
Isabelle

Ztinas - Motivation att följa dina drömmar

Mums vad gott det ser ut :)

Jennisbeauty

ÅHH vad gott! Tack för receptet :D

Sarah

Gott me pizza :)

http://siliiins.blogg.se

Gott :-)

NICOLE

Men mums! :D
Skönt att den här veckan har varit bättre, och hoppas att helgen blir hur bra som helst! Har du några roliga planer? Kram

anniepiie

Ser såå gott ut, glutenfritt skulle jag behöva. Mkt bättre för min mage. :)