Bra helg

 
 
Två från igår...
 
God kväll!! Denna dag har gått så fort, fy... Redan måndag imorgon igen. Men det är skönt att veckorna flyter på för det betyder att sommaren snart är här, wiho! Tänker bara på förra sommaren och blir helt glad inombords. Bästa i mitt liv.
 
Denna helg har i alla fall varit kanon! Efter mysis-fredagen så fortsatte lördagen i samma spår. Vid 13-tiden åkte jag och syster till Västerås. Första stoppet blev Mio. Hittade lite piff till min TV-bänk. Deras "Flora"-vas som var nedsatt från 349:- till 189:-. KAP! Slog såklart till på en. Älskar de!! Köpte även två Svenskt Tenn-kopior (guldiga ljuslyktor) som står vid vasen nu. Blev så himla bra!! Plockade in syren-kvistar idag och stoppade i vasen, kommer bli så fint när de slår ut!!
 
Efter Mio åkte vi till Erikslund och det var kaos där... Folk överallt! Vi sprang igenom IKEA snabbt och några andra butiker. Lyckades hitta jättefina serveringsskålar från IKEA och en svart blus från Cubus. Jag som inte skulle shoppa hehe...
 
Vi lessande ganska direkt på allt folk på Erikslund och åkte in till stan istället. Lugnt och skönt där. Hann med några butiker innan vi gick till bion och hämtade ut våra biljetter, köpte popcorn och satte oss i salongen. Kändes helmärkligt att gå på bio 16.45. Men det var jättemysigt!! Var pigg för en gångs skull haha. Brukar alltid sitta och slumra till annars... Tröttast i världen hehe. 
Vi såg ju "The Danish Girl" och det var en otroligt fin film med bra handling men den var så seg... Budskapet var i alla fall fantastiskt.
 
Direkt efter bio rusade vi till Bistro Gränden där vi hade bord. Beställde ett glas rött och vegetarisk risotto med rödbetor och chèvreost. SÅ JÄVLA GOTT. Asså mums!! 
 
Direkt vi var klara åkte vi hemåt igen. Och så fort vi kom hem så fixade vi oss lite och körde utgång efter det. Fick premiäranvända mina nya Iittala-champangeglas. Älskar dem!!!
 
Så idag har jag varit lite sliten. Eller mest trött. Som jag alltid är efter en utgång. Somande sent såklart. Och vaknade tidigt. Och efter det har dagen gått i ett. Pluggat matte, röjt här hemma, städat trappor, haft faster och Peder på besök och lagat korvstroganoff på kycklingkorv. Blev så jäkla sugen på det idag när jag handlade. Så det fick det bli. Men såklart skar jag mig i fingertoppen på nya kniven när jag hackade lök. Asså WÄÄÄ. Vidrigaste och obehagligaste jag vet!!! Bara forsade blod. Blev helt kallsvettig och svimfärdig. Sen kom jag på att jag inte hade några plåster hemma så ringde syster i panik som bor i porten bredvid men såklart hade inte hon heller. Började storböla. Tog massor av papper runt fingret och cyklade till Konsum för att köpa plåster haha. Höll på att svimma en himla massa gånger innan jag äntligen fick på mig två plåster. Panik!! Men efter det gick det bra! Maten blev god. Som tur var hehe.
 
Nu ska det bli skönt att krypa ner i sängen. Hoppas ni har haft en bra helg!!
3 kommentarer
http://siliiins.blogg.se

Härligt! <3

Louise

Vad härligt! :)

MATILDA

Vad gott det ser ut! :)