Samos del 1

 
Förra tisdagen vid 2-tiden satte jag och syster oss i bilen och styrde mot Arlanda. Resan dit gick bra. Det enda djur vi såg efter vägen var en räv. Jag är LIVRÄDD för vilddjur på natten efter jag krockade med ett rådjur förra sommaren men som tur är klarade vi oss utan problem. Väl framme checkade vi in, växlande pengar och satte oss och åt en smarrig och alldeles färsk frukost.
 
 
På flyget dit! Det var en sådan häftig flygning över de grekiska öarna. Samos är en liten ö så snacka om att landning gick snabbt och var lite läskig men samtidigt hur ball som helst.
 
 
Så fort vi kom till hotellet efter en kort bussresa så bytte vi om och knallade till havet som låg 0 meter från vårt hotell. Så himla lyxigt och härligt! Stranden var av klappersten men ute i havet blev det fin sand. Det var skönt att det inte var en sandstrand för den jäkla sanden letar sig in överallt... Det fanns solstolar nere vid havet så det var helt perfekt!
 
 
Här satt vi första kvällen och njöt av middagen. Vi hade all inclusive vilket var jätteskönt. Maten var så bra! Dock lite farligt haha... Vi käkade efterrätt/glass efter varje lunch/middag haha! Undrar hur mycket jag gick upp denna resa, men jag kunde faktiskt inte bry mig mindre med tanke på hur otroligt bra jag har mått under hela tiden.
 
 
Från hotellets entré. Närheten till havet var allt! Hur skönt som helst att ligga vid poolen och gå ner några gånger om dagen och ta ett dopp i havet. Och tvärtom.
 
 
Att flyta i havet är enkelt men mycket svårare i pool! Så varje dag övade och övade jag haha. Och det gav resultat wiho!
 
 
Vi gick upp för en backe precis vid hotellet och kolla utsikten och solnedgången. Varje kväll var det samma visa. Magiskt!
 
 
 
Vi försökte att gå en sväng varje morgon innan frukost, gick väl sådär hehe... Men några morgnar blev det i alla fall! Ibland gick vi tillsammans och ibland gick jag själv när Pauline ville ta sovmorgon.
 
 
Hur häftigt är inte detta??? Vi var på resemöte andra dagen och fick reda på att denna lilla fridlysta säl höll till vid vår strand och vid Kokkari. Hon var som en hundvalp; social och kunde alltså nafsa. Så vi fick order om att hålla oss borta om hon sov på vår strand. Man fick inte klappa och inte mata. Vi trodde att Sabina från Fritidsresor skämtade men det var alltså på riktigt. Morgonen efter vi hade fått reda på det så gick ryktena om att hon sov på vår strand. Hon kom alltså på kvällen, lade sig i en solsäng på stranden och vaknade igen vid 10-tiden dagen efter. Så vi gick dit och hann ta en jäkla massa bilder. SÅ söt!!!! Och så himla unikt och coolt.
 
 
Sälfie (hehe kul va) med sälen! Och kolla vilken mysig "vik" vårt hotell och strand låg i. 
 
 
Lilla stranden som var  alldeles lagom. Världens finaste vatten!
 
 
Här gick vi upp för backen vid hotellet och ni ser ju "viken" lite tydligare.Vårt hotell + strand låg vänster och husen man ser är lite andra hotell som också låg där. Vi hade världens mysigaste hotell och område. 
 
Jag visste inte hur jag skulle börja detta inlägg haha! Det är så mycket jag vill dela med mig av och skriva här. Så jag får dela upp det i olika delar. Det här är första i alla fall. Som jag skrev tidigare så har allt varit kanon, helt perfekt faktiskt. Jag kommer leva så länge på denna resa. Tänka tillbaka och bli helt lycklig i kroppen.
 
Det jag saknar mest redan nu är min syster (som jag kommit närmare än närmast med) och alla våra skrattanfall, hetsanfall och allt vi gjorde under denna vecka. Jag har aldrig skrattat så mycket tror jag som jag gjorde under resan. Om du bara visste vilken glädjespridare du är
Jag saknar också hotellet, området, havet, poolen, personalen, maten, efterräterna, glassen, solen, värmen och framförallt alla de svenskar som vi klickade så bra med under resan, som bodde på vårt hotell. Det var ju nästan bara svenskar på hotellet och bara det gjorde grejen så mysig. Vi blev som en stor familj. Vi pratade med alla vid frukost/lunch/middag om allt och inget. Vi hade sån hjälp av varandra och det gör mig alldeles varm i hjärtat. Att man kan få sådan relation med helt okända människor under en vecka tillsammans. Jag saknar allihopa!
 
Det var del 1! Jag ska skriva mer om staden och om vår utflykt i nästa del. Håll ut!
 
Ha en bra lördag! Kramar!
3 kommentarer
VERONICA - fashion blog

Åååh så inspirerande! Guuud så vackra bilder, så så fina!

Pauline

å så härligt! men alltså sälen :O

Sanna | Beauty & Design

Åh guud vad underbart det ser ut :)