5e november

 
Sovmorgon-frulle! Kokt ägg på surdegsknäcke, filskål, kiwi, D-vitamin och en kopp kaffe. Som jag har saknat frukost! De senaste veckorna har jag skippat att äta det innan jobbet, men i Norge kommer det bli hotellfrukost varje morgon, längtar!!!
 
Hej! Vad skönt det är med sovmorgon men tusan vad jag tänker på jobbet där jag gjorde min sista dag igår. Det känns så konstigt. Undra om det är för att jag slutade mitt i veckan. Fick i alla fall världens bästa avslut! Igår morse kom chefen och tackade av och sa att jag skulle höra av mig igen om jag skulle känna att Norge inte känns rätt och bara det var ju en enorm lättnad!
Sedan vid lunch käkade jag och kollegorna ute vilket också var mysigt och lite speciellt på en onsdag (vi käkar alltid ute på fredagar annars) och vid halv 2-fikat åt vi av min havregrynstårta. Väldigt uppskattat. Och vid klockan fyra igår så var det slut. Jag hade jobbat min sista dag på Miljönären. Väldigt blandade känslor. Jag har trots allt trivts väldigt bra trots dippar såklart. Men så kommer det vara på alla jobb, alla har dåliga dagar men de har varit få. Kommer sakna mina kollegor, min lilla familj. Speciellt Simon, som har blivit som en bror och en ny bästa vän för mig. 
Så det är en enorm trygghet och veta att det finns jobb igen om jag skulle vilja. 
 
Idag har jag lite att pyssla med. Jag ska ringa May Britt från Norge, ringa Tele2 om abonnemang, kolla hur det funkar att betala räkningar från utlandet, skriva ihop CV:n att ta med samt personliga brev, packa och allt sånt där. Mysigt!
 
Har också mycket annat att se fram emot. Igår hade jag första hejdå-middagen med Johanna och Petter. Vi lagade tacos och hade soffmys framför "Bonde söker fru". Även syster var med! Jag har ju lärt känna Johanna och Petter genom min syster och jag är SÅ glad för det!!
Imorgon kör jag hejdå-middag med vännerna! Bokade bord på Kings Arms i Avesta så vi kör där. Åh, längtar!!
Och på lördag kör jag med familjen samt faster, hennes sambo och farfar. Måste få ett sista riktiga hejdå innan jag och Vendela på söndag sätter oss på bussen till Oslo. Det känns så sjukt men samtidigt så spännande!!
 
Önskar er en fin torsdag! Kram♥
1 kommentar
N

Vad gott det ser ut!