Klassisk kladdis

 
 
Jag sa ju igår att jag var sugen på att baka och så fick det bli! Det blev inget avancerat, snarare tvärt om. Det blev något så enkelt som en klassisk kladdkaka. Men finns det något som slår det? Jag tror faktiskt inte det. Med vispad vaniljgrädde, färska jordgubbar och iskall mjölk till så är det oslagbart. Jag och syster körde världens mysfika ute på altanen.
 
Hej på er! Vilken mysig familjekväll det blev igår! Jag var hemma själv nästan hela dagen fram till klockan sju, då kom mamma och pappa hem från Falun igen. På dagen passade jag på att gå (två gånger till och med, blev ju så härligt väder), hänga hos syster ett tag, baka och fika. Syster kom och gjorde mig sällskap under eftermiddagen och vi mumsade i oss väldigt mycket av min kladdkaka och blev väldigt mätta och väldigt belåtna. Hihi. Tog en dusch efter det och så lagade jag middag, till bara mig. Det är ju så tråkigt. Men eftersom det var lördag så ville jag äta något lite godare, så det fick bli fajitakryddad kycklingfilé i tortillas med sallad och hemmagjord tzatziki. MUMS! Min nya favorit!! Och jag gjorde det för att vi hade allt hemma, himla bekvämt. Jätteskönt var det med en dag hemma, och att får vara hemma själv var liksom grädde på moset.
 
Framåt kvällningen samlades vi hela familjen och plockade fram mitt spel "Bezzerwizzer" och körde det i några timmar. Pappa vann och jag blev en grymt dålig förlorare så då tröttnade mamma och syster ur så vi la ner haha. Då tog vi fram kortleken och körde "sjuan" istället. Det gick lite bättre i alla fall ;-)
 
Jag sitter med en kopp kaffe nu och hoppas på att piggna till snart. Vaknade vid halv åtta men försökte inte ens somna om utan gick upp istället. Måste ta vara på helgerna när jag är ledig hihi. Väntar på att nyhetsmorgon ska börja. 
Idag ska jag putsa fönster i de trapphus där jag städar. Skulle ha behövt göra det för typ en månad sedan men har inte hunnit. Men idag så, idag känner jag att jag har tid och lust! Annars har jag väl inga större planer för dagen. Jag ska INTE ut och löpa i alla fall. Jag kommer förstöra mina benhinnor totalt i så fall. De ska få vila! Jag kände det efter torsdagens springur, det gjorde så ont att jag nästan sprang och grät haha. Så nu ska jag vila till nästa söndag med löpningen för att inte göra det ännu värre.
 
Hoppas ni får en bra dag!
7 kommentarer
Sara

Mums vad gott :)

Emelie

Mmm, mums!

ella

ååh vad gott, blev jättesugen nu!

N

Åh gott!!

Jeanette

Men åh så gott det där ser ut att vara! :)

Jessica

Så himla gott!

Håller helt klart med dig:D

MATILDA ROSQVIST

åh så gott :D