Karlstad

 
Igår morse tog vi vårt pick och pack och åkte till Karlstad! Det var jag, mamma, pappa, syster, min kusin + familj samt moster + sambo. Min kusin och hennes pojkvän flyttade dit för två år sedan och jag har aldrig varit där tråkigt nog. Men igår hände det! Jag fick se deras otroligt fina och mysiga tvåa och upptäckta en liten del av Karlstad. Jättemysig och fin stad måste jag säga!
När vi kom fram stod det fika framdukat. Mums så gott det var efter några timmar i bilen. Jag är så kär i deras Skultuna-lyktor...
 
Efter fikat gick vi upp till stan. Det var mulet och tråkigt väder så vi tjejer passade på att gå lite i affärer och killarna satte sig på en uteservering under tiden. Jag köpte två sköna (en svart och en vit) balconette-BHar, en mascara och en present till Johanna som har fyllt år. Efter shoppingen gick vi till O'Learys där vi hade ett bokat bord. Jag tog kyckling med klyftpotatis och aioli. Jag är inte så mycket för O´Learys faktiskt... Aldrig blivit riktigt nöjd när jag ätit där, väldigt lite kärlek i maten tycker jag!
 
Efter middagen gick vi hem till Madde och Johan igen och umgicks i några timmar innan det blev läggdags.
 
 
 
Här blev det frukost imorse! På Scandic som låg mitt inne i stan. Mums för hotellfrukost! Jag tog det jag alltid tar på hotellfrukost, det vill säga fil med allt möjligt gott på, några hårdknäckemackor med pålägg och så kaffe till såklart!
 
 
Vi gick runt hamnen innan vi skulle åka hem efter lunch. Så fint!! Det sprack upp och blev sol till och med. Jag skulle gärna vilja ha en lägenhet i huset ovan! Då ingick även båtplats ;-)

Hej måndag (höll på att skriva söndag). Snacka om att det har känts som söndag idag för att vi åkte igår på just söndagen. Men det är måndag och imorgon väntar jobb igen! Är glad för min lediga dag och att jag fick se Karlstad. Nu är det bara fyra dagar jobb och sedan helg igen! Vad fort det går! På fredag kommer bästa tjejerna hit och vi ska ha spelkväll och dricka vin. Som jag längtar!
 
Jag är helt slut efter dygnet i Karlstad. Vi gick upp tidigt igår, kom sent i säng igår och upp tidigt imorse igen för att hinna med frukosten på Scandic. Så jag ska snart borsta tänderna och krypa ner. Imorgon börjar jag sju och vill vara lite piggare än vad jag var förra veckan. Gud så trött jag var då, helt sjukt haha...
 
Hoppas allt är bra med er! Kramar från mig.
5 kommentarer
NICOLE

Åh det låter som ni haft det toppen!! =) Så roligt att hälsa på, i en ny stad dessutom :)
Mums med hotellfrulle med :D Och så kan jag bara hålla med dig om O'learys :(( Kram

shazi

låter härligt

Skogsraah ☾

Åh vad trevligt :) Vi flyttar till Karlstad snart!

N

Låter kanon!

Pauline

vad mysigt! :)