The Island Festival

 
Igår var det dags! Vid åtta-tiden igår morse tog vi vårt pick och pack och styrde mot Karlstad och "The Island Festival". Vi kom fram vid elva och så fort vi hade slängt av väskorna hos min kusin och hennes pojkvän så gick vi till stan och satte oss på en uteservering. Jag tog gorgonzolapasta med oxfilé. Mumma! Så jäkla underbart väder!! 
 
 
När vi var klara på stan (lunch, shopping och inhandling av alkohol) så gick vi tillbaka till min kusins lägenhet och fixade oss och drack vin. Efter det gick vi mot festivalområdet. Väl framme lagom berusade så uppträdde Zara Larsson och vilken jäkla tjej!!! Så mycket kärlek.
 

Jag, Johanna, syster, Kekke och Petter inne på området. Ser ni vädret eller?! Helt sjukt! Det gjorde ALLT!

 
Vi såg först Zara som sagt och efter det Linda Pira, Otto Knows, Rebecca & Fiona, Petter och så avslutade David Guetta alltihop. Jag kan dö lycklig nu... Så glad över alla festivaler jag gjort denna sommar och alla artister jag har fått se. Lyckorus när jag tänker på det hihi.
 
 
Det blev INTE mycket sömn inatt... Vi var uppe redan vid halv åtta, packade och drog till Scandic för att käka frukostbuffé. Så värt! Efter det letade vi på en badplats och det blev faktiskt exakt där festivalen var igår fast nere vid vattnet. Så fint!!! En stor och modern brygga precis vid sandstranden. Vi låg där från klockan tio på morgonen till tre på eftermiddagen. Efter det åkte vi hemåt igen. Är glad att vi stannade och tog vara på den underbara dagen med massa sol och inte ett endaste moln på himlen.
 
 
En glass blev det också, mums!

Hej! JAG HAR HAFT VÄRLDENS ROLIGASTE HELG!!! Ärligt talat, fyfan vad kul det har varit. Redan i fredags så började den bra. Jag och Ida möttes upp, handlade till tacos och en stooor godispåse med choklad, lagade tacosen här hemma och åt. Efter det åkte vi till Livsdal och vår stuga. Hon blev helt fascinerad överhur fint det var. Vi gick ner mot bondgården men blev helt tagna av solnedgången och började ta en massa bilder. Vilken kväll. Så tacksam att jag har dig Idisen
 
Och som tidigare nämt så åkte vi till Karlstad igår morse. Och jag har haft så galet jäkla roligt konstant. Vädret, människorna, stämningen, artisterna... Ja, allt. Och det ruset jag hade hela dagen/kvällen/natten är obeskrivligt. Träffade nytt folk och människor som är härifrån trakterna. Hela kombon var så underbar!!! Måste faktiskt säga att dygnet är ett av de bästa jag upplevt. Så jäkla bra var det. Så mycket glädje och skratt. Det kommer jag kunna leva länge på. Jag önskar jag kunde (orkade) skriva allt sjukt och stört som hänt. Men det skulle ta för lång tid haha ;-)
Vilken ångest jag hade i bilen påväg hem haha... Och har nu med. Jag vill inte att det ska vara över och jag vill inte gå till jobbet imorgon. Jag är så trött och sliten... Jag ska snart släcka och mysa i min renbäddade säng. Nyduschad och renbäddad säng är det bästa som finns!! Lyssnar på massa gamla nostalgilåtar som vi lyssnade på i bilen påväg och hem från Karlstad. Älskar!!
 
Hoppas ni har haft en grym helg! Kramis
3 kommentarer
johanna

härliga bilder!

Minna

Så härligt ni ser ut att ha haft det!


Sv: Ja gör det! Säg gärna vad du tychttp://publishme.se/external/login/kte efteråt :D

Pauline

vad roligt och härligt!