Magiska tacorullar

 
Okej, nu vet jag att ni tänker "vad är det där??". Ja, det är inte den vackraste och mest frestande bilden direkt men det är ändå en bild. Den enda jag har på just dessa magiska tacorullar. Ni kan inte ana hur bra dessa rullar är. Hur allting gifter sig. Snälla testa, för de är så enkla att göra och med en fräsch sallad till så slår de ALLT! Min favoriträtt helt klart! Bilden är tagen innan de åkte in i ugnen. Därför det inte ser så supergott ut. Men jag lovar, ni blir inte besvikna!
 
Recept

Köttfärs + kryddmix + gul lök
1 dl vatten
Salt & peppar
Tortillabröd
 
Sås (för cirka 500  gram köttfärs, dubbla om du har tex 800 gram):
 
2 dl lättcréme fraiche
2 msk tomatpuré
1 vitlöksklyfta
1 tsk örtsalt
Salt & peppar efter smak
 
Gratinering:
 
5 tomater (öka ju mer köttfärs du använder)
Riven gratängost
Cayennepeppar
 
Stek köttfärsen med lök och tillsätt kryddor + vatten. Fyll sedan bröden med tacoköttfärsen, rulla ihop och lägg på plåt.
Värm upp såsen och smaka av.
Hacka tomaterna och lägg på rullarna. På med sås och riven ost. Pudra på cayenne och grädda sedan i mitten av ugnen på 200 grader i 20 minuter. 
 
Klara att avnjutas med en god sallad!
13 kommentarer
♫♪ sandra

gott!

Emmelie

Tacos brukar aldrig bli fel så jag kan tänka mig att detta är tokigt gott :-D

Nelly

Åh, det lät ju verkligen gott! :3

Clara

Låter jättegott!

Amanda Jona [SPONTAN]

Mums!

Sofia

Låter supergott!

fashion

Mumms! :D

MALIN

Det där måste jag bara prova en dag! Tacos är ju underbart gott!

Svar: Ja testa!!! :-D De där rullarna är några snäpp bättre än vanlig tacos enligt mig! ;-)
Isabelle

Pauline

lät gott!

Annie

Vilken fin blogg du har :)

NICOLE

Detta måste jag testa! Låter galet gott :D

anniepiie

Både ser och låter otroligt gott! :D SV: nja, nya teet var ingen höjdare... Gott men blir ingen favorit som jag kommer köpa igen... Håller mig nog till Jordgubb och Macaron. ;) hihi Kram

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Såhär gör jag typ oftast då vi har tacos. Men jag använder mig av kycklingfärs eftersom jag inte äter vanlig köttfärs. Testa det, så gott:)