Triss i porslin

 
Tre fina favoriter när det gäller porslin. Och så fint de matchar. Jag vill börja samla på allihopa. Helt kär är jag.
Men innan jag börjar samla på flera märken så ska jag välja ett. Ett som jag ska samla på tills jag flyttar hemifrån. Och efter det också såklart. Just nu har jag mest porlin från Bruka. Lite småsaker. Och en står vit serveringsskål. Jag älskar Bruka. Deras tallrikar, skålar, formar, kannor, glas. Ja allt! Så Bruka är väl största favoriten. 
 
Vilket är ert favoritporslin? Samlar ni på något?
 
Kram!
4 kommentarer
mamma till william och wilma

Så snygga..Gillar den rosa jätte mycket..

anniepiie

Tjusigt!!! :D

fashion

Hoppas att du har en bra dag! :D

Sandra

Jättefint porslin! Har du bestämt dig för att samla på bara Bruka då eller?

Har aldrig haft bara en serie men blir mer och mer sugen på det. Tror att jag vill börja samla på Swedish Grace från Rörstrand och mixa lite olika färger från dem.