Vegetarisk carbonara

 
 
 
 
Alltså kolla detta då... SÅ SJUKT JÄKLA GOTT!!! Min bästa och fina vego-vän bjöd på detta idag. En carbonara med soltorkade tomater och parmesanost. Det slog mig efteråt att det fakiskt var vegetariskt. Smakade som "vanlig", om inte bättre. Måste be henne om recept och skriva in i receptboken. Billig och lyxig helgmat framöver. Eller om man lyxa till med detta en vardag, som vi gjorde idag, med ett varsitt glas rött till. Eller ja, glas och "glas", var väl mer världens minsta skvätt haha... Vi försöker lära oss tycka om det i alla fall ;-) Men det var faktiskt riktigt gott till denna mat. Börjar gilla rödvin mer och mer! 
 
Update:
https://vegokak.se/2016/02/15/megakramig-soltorkad-tomat-carbonara/
 
Där finner ni recept! 
 
God kväll!! Måste bara bjuda på dessa bilder innan jag går och lägger mig. Sitter i soffan och kollar lite på fotbollen på 4an. Duschade håret sent ikväll så vill helst att det ska torka lite mer innan jag lägger mig så ska kika klart på matchen. Får alltid världens frilla när jag somnar med blött hår och det är inget jag orkar med att fixa till på morgnarna haha. Då vill jag att allt ska gå så fort som möjligt.
 
Hade ju besök av bästis ikväll. Det blev en sådan där perfekt kväll ni vet. Lite spontan och så enkelt allting.
Vi möttes vid Ica, handlade ihop och gick sedan hem till mig i kvällssolen. Satte igång med maten och vips så var det klart. Älskar vegetariskt mat just för att det går så fort att tillaga, är billigt och framförallt väldigt nyttigt för oss och för naturen. Det är så enkelt men samtidigt så förbaskat gott. Måste dela med mig av receptet så fort jag frågat Lovisa om det för jäklar. Det slår alla carbonaror jag ätit i alla fall. Fräsch beskriver den bäst.
 
Det ska bli så skönt att krypa ner snart. Det har varit en ganska lång och intensiv dag. Hade ju studieintro på komvux idag och första mattelektionen direkt efter det. Så var där nästan hela dagen. Hann till banken och hem och slänga i mig lunch imellan. Men det känns bra i alla fall. Matteläraren var grym och svenskan ska jag ju läsa på distans så det ska jag beställa läromedel till imorgon. Allt under kontroll. 
Har redan börjat fundera på hur jag ska fira sen när jag väl är klar haha. Kommer nog bli ganska tuffa veckor framöver.
 
Något kul jag har att se fram emot i alla fall är min "inflyttingsfest". Jag ska ha den den 30e april. Perfekt vid lön, Norbergs marknad och Valborg. Istället för presenter så ska alla ta med sig en varsin tapasrätt istället så att det blir som en stor knytis. Längtar redan till allt gott! Det känns som att det är långt borta men en månad går så jäkla fort. Skrämmande faktiskt. 
 
Nu är matchen slut. Blev lite längre inlägg än vad jag hade tänkt. Så nu ska jag stänga ner datorn och krypa ner i sängen. Underbart! 
 
Sov så gott!!⋆
7 kommentarer
NICOLE

Å så mysigt! Och vad fint du har gjort det :)
Vegetariskt är fantastiskt :) vi lagar det mer och mer också så det känns bra!
SV haha jaa men eller hur, bra att ha dåliga dagar för att inse hur bra de braiga dagarna är :) Bra att du är positiv, fortsätt så! Det ska jag :D

Amanda Jona [SPONTAN]

Mums så gott :)

http://siliiins.blogg.se

Men Gud så gott... Rena drömmen!! :)

Louise

Åh vad gott!

Cassandra

Så mysigt det ser ut! :)

radhuslivet.se

Åh, har du recept? Detta måste jag bjuda min lillebror på ☺️

Svar: https://vegokak.se/2016/02/15/megakramig-soltorkad-tomat-carbonara/

Förlåt för sent svar!! Nu tog jag äntligen tummen ur och frågade bästis om recept och här är det! :-D testa!!! Farligt gott!

KRAM!!
Isabelle

anniepiie

Ser jättegott ut och rödvin är gott till pasta. ;)