4 juni

 
Gårdagens middag; min potatissallad, grillad kycklingfilé, majskolv och bea.
 
 
Rosé med Hanna K och Hanna G. Som jag saknat er tjejer♥
 
 
Från min promenad i eftermiddags. Gick långa Kylsbo och det var så himla skönt!! Rensa tankarna och få lite välbehövlig egentid.
 
 
Och så har vi kvällens "middag". Var inte sugen på något förutom detta. Och mamma och pappa sa inte nej. Så jag handlade och dukade fram till oss. Det var så mysigt att sitta och plocka och prata. 
 
 
Hej, hej, hej! Massor av hej från världens sämsta uppdaterare. Men nu har det varit mycket. Stress och åter stress.
Vet inte ens vart jag ska börja. Jag bor i alla fall hemma nu. Där kan jag börja. Var ju tänkt att jag skulle flytta hem den 1/7 men de som köpt lägneheten jag hyrt kunde flytta in direkt så det blev ändrat och jag kunde flytta hem redan nu. Skönt att slippa vänta. Så hela veckan har jag hållit på att packa och organiserat alla saker i kartonger och tagit flytten i etapper. I torsdags hade jag tömt lägenheten och idag städade jag ur den. Så nu är jag äntligen av med den. Stor lättnad. Nu är det bara att försöka få lite ordning här hemma med alla saker men det ska nog gå att lösa.
Mitt rum har blivit så fint sen jag flyttade hem. Bara sovit här i 3 eller 4 nätter men redan fått himla ordning på allt. Snacka om att man blir hemmablind alltså... Nu har jag tagit bort allt jag inte gillade och fyllt på med massor av nya fina saker. Så jag trivs jättebra! Mamma och pappa köpte även med en mörkläggningsgardin från IKEA idag som jag måste upp med helst imorgon. Då kommer jag kunna sova bättre.
Just nu kan jag inte sova alls. Eller jag vaknar vid 5-6 varje morgon eftersom solen går upp och lyser rätt in genom min tunna rullgardin som jag har nu. Och så har jag jättesvårt att somna om. Så det är lite drygt. Men nu så, nu ska det bli ändring på det.
 
Som att inte flytten vore nog så var det även start för mitt sommarjobb i måndags och nationella i matte 2b. Så det var massor av nervositet inför jobbet och press över matten. Men båda gick superbra! Klarade nationella och även alla mål inom kursen vilket innebär att jag klarade hela kursen. Började fira igår och ska fira hela helgen tror jag. Inte för att matten har tyngt mig speciellt mycket men den har funnits där hela tiden under 10 veckor... Så nu kan jag slappna av. 
 
Och jobbet då? Jag älskar det!!! Första dagen var såklart jobbig. Men så är det på alla nya jobb. I alla fall för mig. Men efter det har allt flutit på så bra. Kommit jättebra in i gruppen och har liksom fått lite koll på själva jobbet. Vad jag ska göra, hur man gör och vart allt finns osv. Att få jobba ute hela dagarna är det bästa som finns! Noll ångest och 110% njutning. I alla fall när vädret är så som det varit nu sista tiden. Strålande sol och extrem hetta. Men jag klagar inte. Jag älskar det. Jag hoppas jag blir som en liten pepparkaka snart. Det är pågång i alla fall! 
 
Och nu ikväll lyckades jag även hitta en eventuell bröllopsklänning. Snacka om flyt! Okej nu lät det som att det är jag som ska gifta mig men så är det ju inte. Det är min kusin och hans tjej som gifter sig i juli. Var ju på hennes möhippa förra lördagen och vilken dag! Världsklass.
Hade lite panik över klädsel faktiskt då jag inte hittat något jag vill ha men nu lyckades jag hitta en blå klänning. Det är skönt att det är ganska fritt när det gäller kläder. Bruden sa att man fick ha det man känner sig bekväm i. 
 
Nu ska jag snart hoppa i säng. Varit så sliten hela dagen. Var ju ut igår på Hamnkrogen vilket innebär att man kommer sent i säng och så lyste solen rätt in i rummet imorse så jag kunde inte sova så länge som jag kanske hade behövt. Hade i alla fall en rolig kväll igår. Älskar mina vänner så mycket♥
 
Hoppas allt är bra med er! Ska försöka blir bättre på att uppdatera och svara på kommentarer. Puss!! 
3 kommentarer
mallan

Det där såg ju inte liiiite gott ut! :3

Anita

Gud så gott :D :D

anniepie

omg va mkt gott i ett och samma inlägg. :D