Morgonstund har guld i mun

 
 
Här hemma blev det go'frulle imorse! Vi köpte färsk surdegslimpa, kokade ägg, åt min müsli, bryggde kaffe och mumsade. Jag och syster sitter ihop tror jag... Men jag älskar det. Så himla mycket faktiskt.
Mamma och pappa är bortresta över helgen så vi passar på att njuta av att ha huset för oss själva.
 
Imorse vaknade jag halv 7 (!!!) och kunde därefter inte somna om... Så jag gick upp, bytte om, satte på mig min nya täckväst som jag shoppade igår, satte i headsetet och gick ut på en lång morgonpromenad i solen. Det var så tyst och stilla ute. Så otroligt vackert. Jag gillar ändå hösten lite. Så fin och sådan klar och frisk luft ute. Lyssnade på reprisen av morgonpasset från i torsdags och fasen vad jag gillar Victor Linnér! Skrattar så fort han pratar haha! Morgonpasset och P3 Dokumentär är mina två favorit-poddar, vilken/vilka är era?
Jag gick direkt hem till syster efter min prommis, så åkte vi till Ica och köpte med oss massa gottis hem till frukost. Och vad gott det var! Ser ni perfektionen på sista bilden?
 
Nu sitter jag i soffan och tar det lugnt. Duschade precis och jag luktar himlans gott nu. Testade en ny olja i håret, mmm doften!! Hoppas bara den inte gör att mitt tunna hår flottar ihop totalt till kvällen bara. Ska nämligen ut (som vanligt haha) med världens finaste vänner. De kommer hit ikväll på föris, vi ska köpa massa gott, spela spel och dricka massa vin. Sen krogen! Wiho! 
 
Älskar såna här sköna och roliga helger! Igår slutade jag redan vid halv 2 (tog lite ledigt), hem och bytte om och efter det åkte jag, syster, Johanna och Petter till Erikslund för shopping. Och som vi shoppade. Allihopa tror jag. Men jag är väldigt nöjd med inköpen och det är det som räknas! Vi käkade middag där, stannade på Maxi och köpte godis (BESVIKEN på utbudet!!!) och åkte sedan hem till Johanna och myste där till Idol. Älskar fredagar!!
 
Vad har ni för planer för denna helg? KRAM!
3 kommentarer
Pauline

så härligt!

Netti Starby

Åh vad smarrigt :-D Kram

N

Vad gott!