Äpple- och mandelmassamuffins

 

Dessa muffins är magi. Så galet goda blev de! Bjöd hem syster och hennes pojkvän på fika men det var tomt i frysen... Så jag googlade muffins med mandelmassa och fick fram detta recept. De blev så saftiga och mumsiga med mandelmassa i smeten och äpple på toppen. Testa!!!
 
Hej! Helgen har passerat och imorgon är det måndag igen. Men det gör mig inte så mycket. Denna helg har varit otrolig och jag vet att nästa också blir det så veckan kommer nog gå lika bra som förra. Veckorna går så fort när man har roliga helgplaner!
Nu till helgen som varit. Det började i fredags. En lektion (halv 9 till halv 10). Hade bil till skolan så var hemma vid 10 igen. Tog en långpromenad, duschade, fräschade till mig och packade innan jag och vännera tog tåget till Hallstahammar. Väl framme (efter en krånglig tågresa pga av snökaos) så hade fina, bästa Cornélia fixat med kex & ost, massa frukt och nötter, tänd brasa och uppvärmt utomhusbubbelbad. Vi myste, åt, badade, bastade och fixade oss innan vi tog bussen in till Västerås. Där var vi ut på Publik och firade in Corre som blev 19 år på tolvslaget. Stort grattis igen min bästa vän♥ Efter blev det donken innan vi åkte till Hallsta och sov. Grym kväll!!! Tack mina älskade tjejer! 
 
Lördagen blev lugn. Kom hem från Hallsta vid ett-tiden. Tog jag en prommis och slappade i soffan resten av dagen/kvällen. Himla skönt!
Idag har jag också tagit det lugnt. Vädret har varit otroligt så har gått två långpromenader och njutit av solen. Gäller att passa på! Nu ska snart krypa ner i sängen med fruktsallad och kolla Suits (bästa serien!!!).
 
Vad har ni haft för er i helgen? Kram!!!
12 kommentarer
Clara

Låter otroligt gott!

Josefine

Men shit vad gott!!

Klara Andersson

åå låter såååå gott!!!

Sara

Mums så gott ! :) Låter som en underbar helg. Själv var vi på babysim med vår dotter och sedan startade min danskurs så jag fick träffa mina underbara elever igen :)

Amanda

ser väldigt gott ut :) ska absolut testas någon gång :)

Emmelie

Ja Suits är verkligen bästa serien :-D Vilka goda muffins det ser ut att vara, länge sedan jag bakade muffins nu!

Clin

Åhh så gott det där såg ut ut. Älskar äpple och mandelmassa!!

MATILDA

Såå gott!! :D

Ida

Ska verkligen testa det receptet, ser supergott ut! :)

Amanda Jona [SPONTAN]

Men mums! :)

Anita

Omnom :D

Rebecca

Åh vad otroligt goda de ser ut att vara!