Smultronställe

 
 
Bakom vårt hus i den lilla skogen så har vi det bästa smultronstället. Jag fyndar en hel del där varje sommar, och jag är så glad för det! Smultron och jordgubbar (okej, hallon och blåbär med) är de absolut bästa bären. Att kunna plocka och äta färska bär på sommaren är det bästa! Det är gott till allt! Att bara äta som de är, eller äta med glass eller mjölk eller grädde, eller ha i filen/yoghurten till frukost, eller dekorera en tårta med... Ja det finns ju en miljon saker man kan göra med alla underbara bär. Och alla är mina favoriter hihi.
 
Hej! Jag är så glad! Jag fick bekräftad semster idag och nu känns det verkligen verkligt att jag ska till Grekland om mindre än en månad. Var nästan helt säker att jag skulle få ledigt när vi bokade resan i fredags (tog såklart avbokningsskydd) men har ändå känts liiite osäkert trots allt haha. Så nu är jag lättad, vi åker!!! Chefen rikngde i eftermiddags och sa att jag självklart skulle få pusta ut och vara ledig. Jag är så glad att jag ska få sola och bada och inte göra något annat än att njuta i en hel vecka. Och så åker jag med den bästa människan
 
Efter jobbet käkade jag snabbt här hemma innan jag åkte ner till stugan i Livsdal. Mamma och pappa har semster så de passar på att vara där i några dagar. Är ju perfekt väder! Tog en lång och härlig springtur i skogen när jag kom dit. Jäklar vad bra det kändes! Ingen smärta i benhinnorna och ingen tung andning. Dessa bra springturer är allt!!! Kvällssolen, naturen och alla kossorna gjorde nog sitt till också.  Livsdal är världens bästa ställe verkligen...
När jag kom tillbaka till stugan spelade vi kort innan jag åkte hem igen. Nu ligger jag nyduschad i soffan och slappar. Sover själv i huset inatt men får som tur är sovsällskap hihi. Gillar inte att sova helt själv i ett stort hus...
 
Hoppas ni har haft en bra måndag!! Kramar
6 kommentarer
Emilia Liljedahl

Just nu har jag veckans blogg hos mig, var gärna med och delta om du inte redan gör det! Jag kommer presentera tre vinnare på fredag. Kram på dig! ♡

Caroline

Så underbart med resa! Och härligt med ett smultronställe, längesen jag hittade några smultron .:3

Caroline

Så underbart med resa! Och härligt med ett smultronställe, längesen jag hittade några smultron .:3

Emma Engström

Åh vad roligt att du fick en bekräftad semester! Grekland är underbart :D

Klara Andersson

ååå smultron!!!

Pauline

muuums!