Äppelsäsong


Jag älskar denna säsong fylld med äpplen! Så galet goda och söta nu! Jag bakar pajer och gör mos var och varannan dag nu. Det gäller att passa på! Ni hittar grymma recept på både himmelsk äppelpaj och hälsosamt "äppelmos" längre ner i arkivet. Testa! Ni blir inte besvikna kan jag lova! 
 
Heeej tisdag! Måndagen gick fort, och var så skön! Blev skön yrk med lite roligheter och dagen avslutades med engelska. Idag kör vi också yrk! Imorgon däremot blir det annat. Då ska vi treor tillsammans med tvåorna till Örebro där det tillverkas spackel i en fabrik. Längtar så mycket!!! Vi ska bli bjudna på frukost och lunch, se hur spackel tillverkas och även få testa olika spackel. Grymt roligt! Älskar våra lärare, helt klart världens bästa!!!
 
Vad har ni för planer för dagen?
Kram!
15 kommentarer
Mamma Mindy

God morgon söta..Ja äpplen är som godast att göra massa goda desertet..Ha en fin tisdag söta.kram

Moa

Hej! Måste prova äppelmoset sen!
Jag är helt ny här på blogg.se och skulle verkligen bli hur glad som helst om du vill kika in hos mig! Kommer att skriva om musik, mode, träning&hälsa, foto och allt mellan himmel och jord. Tack! Kram!

MATILDA ROSQVIST

åh jag håller verkligen med! åt det igår och jisses så gott :D

Liza Ludvigsson

Älskar också denna säsong! Vi har två äppelträd hemma på trädgården, det är så underbart och gott att kunna plocka när man vill :)

Mirjam Wallmark

Älskar äpplen, så goda och perfekta att ta med som mellanmål! :)

Sofia

Tack så mycket :D
Hoppas du har haft en bra dag!

Sanna Preifelt

Åh, så himla gott att göra paj på dem :)

J E N N I F E R

åh älskar äpplen!

Ida - Hon som föddes med LKG

gott med äpplen :)

Sandra

Åh, jag älskar också äpplesäsongen! Tänk att man kan göra så mycket olika med en enda frukt.

Ebba

Sv: Haha eller hur, går inte att sluta! Har alltid maximalt med spel igång :P

Blev sugen på att äta 100 äpplen på en gång. Såå gott!

Sara - Fitspo, fashion & food

ha en fin vecka!

Emmelie

Ja äppelsäsongen är underbar. Svenska äpple är de bästa :-)

Amanda-fotoblogg

Åh älskar äpplen!

My Fredblad

Mina planer var att klara av skoldagen och att orka åka och träna.. Båda klarade jag av, men dock på tröningen trodde jag att jag skulle frysa ihjäl...