Baka baka...

Hej! Vilken skön start denna vecka har fått! Idag började jag klockan ett och imorgon och på onsdag är vi lediga. Wiho!! Förra veckan fick också ett skönt avslut. Syster kom hit igår, så då gick hela familjen tillsammans ut på marknaden som var här i helgen. Jag hittade en fin kopp i keramik som fick följa med hem. Efter det gick vi hem hit och fikade. Mamma fyllde år så det blev mina goda kladdkakemuffins och ananaspaj med vaniljglass. Mmm... Efter det blev det en PW för hela familjen runt Kylsbo i det fina vädret. Underbar dag! Avslutades med att jag sov hos C som är hemma igen efter en månad i USA.

Här är mina underbara muffins med lite chokladkross på toppen. Hann aldrig fånga dem färdiga på bild... Dumma mig!

Chokladmuffins 200 grader, 10 minuter

100 gram smör
2 ägg
2,5 dl socker
1,5 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao 
2 dl vetemjöl
0,5 tsk bakpulver
Choklad att toppa med

Smält smöret och låt svalna. Vispa ägg och socker pösigt och vitt. Tillsätt övriga ingredienser. Häll i det smälta smöret och rör om. Fördela i formar och toppa med hackad choklad. In i ungen!

7 kommentarer
emelie

Tack! Vad mumsigt det där såg ut :D

Mamma till William och Wilma

God morgon fina..O aka kaka är alltid så skoj.Ha en fin valborg..kram

Amanda Johansson

Mums, det där ser riktigt gott ut :)

FELICIA

Tack! Ja eventet var verkligen roligt:D

Sofia

Mums dom ser väldigt goda ut. :)

C

Så jättegott det såg ut!

Anna

Kan du lägga ut receptet? :)

Svar: Nu är inlägget uppdaterat med recept. Riktigt mumsiga muffins :-D
Kram!
Isabelle