Stickade ormar

Jag ska visa er mina ormar som jag stickar. Superenkelt och kul!


Du behöver:
Garn i valfria färger+stickor
Sytråd+nål
'Fäst-nål' att fästa själva stickningen med
(Knappar)

1. Börja med att sticka så stor orm du vill ha (jag brukar köra med 10-15 maskor) och fäst sedan.
2. Vik det stickade stycket på mitten så som du tänkt att ormen ska se ut och ta så lång bit garn det behövs för att fästa ormen så att den blir hälften så 'tjock' som själva stickningen var från början. Fäst tills du bara har en kortsida kvar att fästa.
3. Du har fyllning/bomull om stoppar 'ormen' med. Använd dig av en sticka för att få fylling/bomull längst fram.
4. Fäst den sista delen av 'tuben' som blivit.


Tips: Använd en lika lång bit ståltråd som ormen och böj till så att den ej kan tränga igenom stickningen och göra illa någon. Då blir ormen rörliga.


5. Gör sedan tungan genom att sticka en remsa som består av två maskor och du gör ca 3,5 cm lång och en remsa som du gör ca 2 cm långa, Sätt sedan ihop dem som ett Y med den färgen tungan är fast med sytråd när du fäst stickningen.

6. Fäst tungan i en av delarna på den stickade 'tuben' med hjälp av sytråd.
7. Gör ögon genom att knyta knutar av garnet i den färgen ögonen ska bli. Avänd sytråd fär att få en fin rund form. Det går även bra att använda knappar som ögon som du fäster i 'tuben'.
8. Fäst ögoen i tuben/ormen där du vill att de ska sitta med hjälp av sydtråd i samma färg som ögonen. Sedan snyter su några knutar svart sytråd som blir som pupiller. Sy dem mitt i ögat och ner under ögat och upp igen och fäst.

KLART!

3 kommentarer
Anonym

Hej! Vad duktig u är på att sticka, jag har noll tålamod så jag skulle aldrig greja det är...=)



Vill passa på att tacka för alla små ch rara kommentarer du lämnar!



Ha en fortsatt bra kväll!



Kramar

i min lilla lilla värld

Nä men va söta. Dem hade du ju kunnat sälja =)

Malin & Prinsessan

Vilka söta! Duktig du är :)



Och tack för fina kommentaren!

Kram