Valborg

 
Valborgsmässoafton! Gårdagen började med massa förberedelser här hemma inför kvällen. Efter det tog jag och syster oss ut på marknaden som alltid är samtidigt som Valborg här i Norberg. Så mysigt och kul att det händer något. Vi träffade på pappa och massa andra på Portan som är en pub så vi satte oss där och tog en varsin cider och en varsin Irish Coffee. Och vilken tur vi hade med vädret. Soligt nästan hela dagen, underbart.
 
 
Lite förberedelser...
 
 
Och vår alla våra tapas-rätter (eller nästan i alla fall, allt fick inte riktigt plats på bordet). SÅ mycket god mat!!! Suger att man blir mätt så snabbt bara... Men mums vad gott allt var verkligen!! Alla hade verkligen lagt ner tid och kärlek på sina rätter och det var så himla kul!!
 
 
Massa skumpa såklart hihi.
 
 
 
Och shots såklart. Inga starka, utan bara supersöta colashots. Usch haha...
 
HEJ! Jag är så trött och sliten. Men det är väl inte konstigt efter igår hehe. Massor av mat, massor av alkohol och typ ingen sömn. Somnade runt 4 imorse tror jag, vaknade runt 6 och mådde SKIT. Har ju bihåleinflammation och att dricka och dra ut gjorde det inte bättre direkt... Men det var SÅ värt det!! Världens mysigaste kväll igår med världens bästa tjejer♥ Idag har jag dock ingen röst (och då menar jag verkligen ingen) kvar. Jag hoppas den kommer tillbaka imorgon i alla fall. Ska jobba för jag mår ganska bra i övrigt. Och det är bara några få timmar så det borde gå.
 
Kunde som tur var somna om imorse till klockan 9 i alla fall och efter det satte jag igång med att städa. Shit så det såg ut haha... Grejer överallt verkligen. Men det gick ganska fort sen när jag väl var igång. Mest sopor och disk. Så har jag såklart dammsugit och torkat golv också så nu är allt i sitt rätta igen. Efter jag var klar så åkte jag och syster hem till mamma och pappa och fick lunch där. Efter det tog vi oss ett varv på marknaden men handlade inget. Det säljs ju mest kraffs men det är ändå kul att gå och kolla. Efter det gick vi hem till mamma och pappa igen och fikade med ananaspaj med vaniljglass som blev kvar från i fredags när vi firade mamma. Och MUMS!! Finns typ inget godare?? Varför äter man typ aldrig det?? Dreglar bara jag tänker på det. 
 
Och så veckohandlade jag och syster ihop efter det. Köpte typ färdigrätter och soppor haha. Orkar inte laga mat... Så tråkigt. Gör ju alltid en veckorätt som jag sedan äter varje dag efter jobbet och gud vad man tröttnar på en och samma rätt. Men det blir ju alltid så mycket mat och så är det ekonomiskt att göra så. Men denna vecka kände jag bara hur jag inte orkar. 
 
Nu på kvällen åt vi ost & kex som blev kvar från igår och så har jag tagit en jäkligt välbehövlig dusch. Finns inget skönare!! Dock tog mitt schampoo slut mitt i allt (har pump så man märker liksom inte när det börjar ta slut). Klickade hem nytt från Lyko nyss. Ska testa ett nytt denna gång. Så kul!! 
 
Nu ska jag ner till tvättstugan och hämta tvätt och sen ska jag krypa ner och sooova. Längtat hela dagen.
 
Hoppas ni hade en lika grym gårdag som jag. KRAM!!
5 kommentarer
Louise

Härligt! :)

Anita

Men så härligt :D kramis

NICOLE

Åh det låter supermysigt :) Och så gott med tapas! Hoppas du får en fin onsdag :)

Christina

Åh vad gott det såg ut :) Lät som att det var en fin kväll :)

anniepiie

Ser ju riktigt trevligt ut, där hade man velat vara med. ;) hihi