Nytt till håret

 
Mina nya hårvårdsprodukter från Lyko. Silvershampoot kommer från Matrix och inpackningen kommer från Maria Nila. Shampoot har jag hunnit testa och är så nöjd med det! Fick bort allt det "gula" jag upplevde i botten.
Färgbomben (eller inpackningen med färgpigment) har jag ej hunnit testa ännu men den har fått otroligt bra recensioner! Den vårdar och skyddar håret på en och samma gång. Alla "ingredienser" är 100% veganska och den innehåller inga sulfater eller parabener. Perfekt för mitt rätt slitna hår!
(Obs, detta inlägg är inte sponsrat, men visst skulle man kunna tro det??)
 
Hej torsdag! Redan?? Jäklar vad fort veckorna går. Lite skrämmande men samidigt skönt. Ge mig sommar nu tack! Förra sommaren slog ju typ alla rekord och jag känner att denna kanske till och med kommer att bli lite bättre. Jag hoppas på det i alla fall! Jag vill resa mer detta år. Gärna en sväng genom Europa. Förstå!! Har helt lagt ner en resa till Filippinerna, dit vill jag inte alls längre... 
 
Igår hade jag i alla fall en sån där riktig mysdag! Och kväll med för den delen. Började med att jag åkte till Fagersta för att få en genomgång av lokalen där festen ska vara nästa helg. Men det hade damen glömt bort så jag ska dit imorgon igen för att se hur allt i köket funkar och kanonen osv. Efter det hämtade jag upp Bisan och vi åkte och fikade. I fleeera timmar. Men det var SÅ mys!! Vi satt och pratade, och pratade och pratade. Om allt och inget. Välbehövligt!!
Under fikat hade min faster ringt två gånger. Ringde upp och hon föreslog om vi skulle äta tacos på Portan (buffé där varje onsdagkväll) denna onsdag istället för nästa som vi hade planerat. Hon och Peppe kan inte vara med och fira mig på lördag när festen är, så vi sa att vi skulle fira mig lite tidigare.
Och det blev tacos. Faster, Peppe, jag, syster och mamma åt där (pappa jobbar i Danmark så han missade det). Det var så himla mys!!! Älskar min faster. Och Peppe med. Så otroligt glad att jag har de två i mitt liv.
Jag fick en låda med lite cider och choklad i och två ljusstakar i rostfritt stål. SÅ fina!!! Vi satt där i nästan två timmar och pratade om allt och inget.
Efter det sov jag hos syster. Vi är som ett förlovat par haha, hänger jämt! Men vi har så kul ihop. Hela tiden. Älskar henne.
 
Igår fick jag hem brev också om att jag nu står på min kommuns vikarielista. Äntligen!! Det har varit skönt att ha varit arbetslös ett tag, sett det som lite semester (har ju jobbat konstant sedan jag tog studenten) men nu vill jag ut och jobba! Jag ser fram emot att jobba med barn!
Min gamla chef ringde och frågade om jag inte ville börja måla hos dem igen, men jag tackade nej. Ganska dumt kanske men jag vill inte. Jag har helt andra planer. Jag vill bli barnmorska!! Eller lågstadielärare. Inte bestämt mig än men jag ska i alla fall skola om mig. Vecka 13 ska jag börja plugga in ämnen som jag saknar. Det ska bli så kul!
 
Nu blev det ett ganska långt inlägg här! Ska kika på reprisen av "Sveriges mästerkock" nu, sen ta mig ut på en promenad. Äntligen helt okej väder!
 
Önskar er en fin torsdag! 
2 kommentarer
linah

jättebra tips! <3

Pauline Hurtig

skulle vilja prova maria nila