Surdegsbröd med äpple

 
 
Jag köpte det GODASTE brödet igår!! Det var en dam som stod på Ica och serverade nygräddat surdegsbröd med äpple i. Smakade två bitar och var tvungen att köpa en limpa efter det.
Åt flera skivor till mellis igår. Farligt gott med ett tjockt lager smör på. Nu har jag skivat upp och fryst ner resten. Det ska jag bara lyxa till det med på helger hihi.
 
God morgon!! Varför blir jag aldrig frisk :-( Igår hade jag världens halsont och var helt slut i hela kroppen och det sitter kvar även idag. Så idag ska jag bara ta det lugnt. Eller jag ska städa trappor om ett tag vilket är ganska ansträngade men jag får ta det lite lugnare idag bara. Efter det ska jag bara slappa. Och plugga lite matte hade jag tänkt.
 
Igår blev det också lugnt. Hade matte hela förmiddagen samt prov och när jag kom hem var jag helt slut. Sov på soffan ett tag innan mamma plockade upp mig och vi åkte och handlade. Jag köpte brödet och ett spökträd (sophora). SÅ fint!! Letat länge nu och igår hittade jag ett stort med små ljusgröna blad på vårt lilla Ica. Världens bästa butik. Nu saknas bara en fin kruka.
 
Jag, syster och mamma åt tacos hemma i huset (pappa var iväg med jobbet och åt). Efter det hängde jag och syster med Johanna, Emelie och Petter ett tag hos Emelie. Det är så skönt att bara ta det lugnt på fredagar.
 
Nu kollar jag lite på Nymo men ska snart byta om och gå till städningen. Taggaaa...
 
Önskar er en fin lördag!! KRAM
2 kommentarer
Anita

Omnom :D :D

♫♪ sandra

gott!