Sötsugen...

 
 
Jag dreglar när jag kollar på bilderna... Jag, mamma och pappa var till Avesta förra veckan och innan vi åkte hem köpte vi med fikabröd från Wiener-Condis. De har nog bland det godaste fikabrödet i världen. Typ i alla fall. Allt är hembakt och alltid sådär färskt och alldeles perfekt ni vet. Jag har smakat morotsmuffinsen förut och den är så jäkla god men det var första gången jag smakade deras dammsugare och oh my, godaste jag ätit någon gång... ÄLSKAR dammsugare.
 
Hej hopp. Var ute och sprang runt Kylsbo tidigare och det är därför jag är så sugen på det ovan. Eller jag är väl sugen på allt egentligen. En frukt hade varit gott men har jag det hemma? Nej. Orkar jag gå/cykla ut och köpa? Nej. Älskar att bo själv för det mest med ibland suger det. Typ som nu när man inte har så mycket ätbärt hemma. Alltid när man bodde hemma så fanns allt sånt där. Det fanns en massa bra kvällsmellis. Nu finns inget haha... Men jag får väl skylla mig själv hehe. Ska snart kika i kylen, något borde ju finnas.
 
Stört att det är onsdag imorgon!! Men jag älskar det! För det betyder att halva veckan har gått och att det snart är helg. Är SÅ taggad!!! Ska ju ha min inflyttningsfest för tjejerna. Måste handla hem ingredienser till mina snittar, köpa bubbel som vi alla ska dela på, köpa färska blommor, köpa kex & ost, minimuffins, engångstallrikar/glas/gafflar osv. Jag älskar ju sånt här!! Hålla på att fixa och greja. Något som ska bli extra kul är att alla får vara med och bidra. Istället för presenter har jag ju sagt att alla tar med sig en varsin tapas-rätt istället. Kommer bli magiskt. Tolv rätter. Fatta hur gott!!! 
 
Så är det ju Norbergs marknad också. Så det ska jag ut på innan på lördagen hade jag tänkt. Är ju samma varje år men det är tradition att gå en sväng och kika på vad som säljs. Har ju blivit vuxen och intresserad av helt andra grejer än för några år sedan. Typ syltar/marmelader, hudvårdsprodukter, blommor, köksredskap och det säljs det ju massa av så det ska bli spännande att kika vad som finns. 
 
Nu ska jag dricka mitt te som jag precis kokade och sen måla tånaglarna. Älskar att ha målade tånaglar. Känns så mycket fräschare. 
 
Hoppas allt är bra med er! Kram!
5 kommentarer
Clara

Ser jättegott ut!

Christina

Åh vad gott det såg ut :) Vad kul med marknad :)

Ewelina

Åh så himla gott!

MATILDA ROSQVIST

vad gott :D

♫♪ sandra

åh gofika :D