Enchiladas á la Mexiko

 
 
Vegetariska enchiladas á la Mexiko har vi här! Supermumsiga och krämiga tack vare kidneybönorna. Och om man saknar köttet? Nej, absolut INTE! Vilken smarrig helgmat, eller lyxigare vardagsmat detta är. Jag fick receptet av Micke på jobbet och blev sugen att testa! I receptet som ni hittar HÄR så ska man toppa med gräddfil men Micke hade gjort guacamole istället och jag gjorde detsamma eftersom jag älskar det så mycket. Lite mer jobb men ack så gott. Och så lite grönsaker till. Blir så mycket fräschare. Mycket mer njutning liksom. Håller ni inte med?
Testa dessa rullar vettja! Lättlagade dessutom, som gör allt ännu bättre.
 
Hejhejhej! Visst sa jag redan igår att jag skulle dela med mig av min goda och vegetariska lunch? Och här har ni. Testa!! Det är jättegott. Verkligen jättegott! Fick ett sms av mamma idag som skrev att de var väldigt goda (hon fick en låda, blev ganska mycket mat) och då känns det ju extra kul.
 
Jaha, redan tisdag imorgon. Denna dag har gått så fort, varit så skön och jag är så lättad. Jag är så taggad, för om lite mer än en månad är jag i Norge! Jag ringde chefen imorse, jag ville bara ha det gjort på fort som möjligt eftersom jag redan hade bestämt mig, och sa upp mig. Om det kändes sjukt? JA!!! Jag var i chock efter. Men samtidigt så glad och nu kan jag äntligen andas ut. Ett nytt liv kommer börja. Och det ser jag så mycket fram emot.
Ringde ju redan min chef i torsdags förra veckan och berättade om mina planer men sa att jag skulle tänka en sista gång över helgen och det gjorde jag. Och han tog det så bra idag. Och hans ord värmde. Han sa att han tycker det är tråkigt men att jag självklart ska höra av mig om jag vill ha jobb igen. Vilken lättnad att få höra det. Bästabästa! Kommer också behöva säga ifrån mitt älskade trapphusstädarjobb som har varit guldvärt. Vilken grym extrainkomst det har varit under mer än ett års tid. Och jag kommer sakna det lite. Det har ju liksom blivit en vana att städa varje vecka och få höra alla positiva ord om hur fint man gör. 
 
Jag kommer sakna jättemycket här hemma. I mitt lilla Norberg. Älskade Norberg. Men nu är jag redo för nya äventyr.
Jag kommer sakna min familj, mina vänner, mina rutniner, den fina naturen, tacofredagar, utekvällarna, komma hem en fredag efter jobbet, min säng, mina frukostar och ja, massa massa mer.
Men allra mest min syster. Hur fan ska jag klara mig utan dig?
 
Vilken vecka detta redan har varit. Men jag är så glad. Och så taggad.
 
Hoppas ni har haft en bra måndag! 
7 kommentarer
Anita

Omnom :D

Caroline

Såg gott ut! Älskar också guacamole :D

N

Åh så gott!

Emma Engström

Vad härligt för dig att det känns bra nu, lycka till med allt!! :D

Pauline

mums!

vad härligt :)

Jeanette

Men åhh så gott det ser ut! :)

isabella

vad gott :D