Tacolördag

 
 
 
Okejokejokej, nu måste jag dela med mig här för det var så jäklans gott!!! Min fina vän I hade hittat receptet inne hos Åse med bloggen 56 kilo och lagade detta i fredags och tipsade mig. Så igår när jag och bästis myste i systers lägenhet (som jag fått låna över helgen då de är i Leeds) så passade även vi på att laga denna gratäng. En ny form av tacos. Och om det var gott? JA!!! Mums så gott! Med chips och sallad till så blev det magiskt. Så detta måste ni testa!
 
Jag gjorde om receptet liiite. Här kommer min version av gratängen (efter min smak), HÄR hittar ni orginalreceptet.
 
Magiskt god tacogratäng (4 port)
 
500 gram nötfärs
200 gram philadelphiaost orginal
2 dl creme fraiche
1 hackad gul lök
Jalapenos
1 påse tacokrydda
1 msk tomatpuré
1 dl vatten
1 vitlök
Lite soja
3 tomater
1 röd paprika
Nachochips
Riven ost
Salt & peppar
 
Sätt på ugnen på 200 grader.
Blanda creme fraiche och philadelphiaost och bred en gratängform med det.
Hacka löken och stek tillsammans med nötfärsen. Tillsätt sedan tacokrydda, vatten, en skvätt soja, vitlök och tomatpuré. Låt stå och puttra. Hacka under tiden tomaterna och paprikan i bitar. Finhacka även några ringar jalapenos.
Lägg sedan på köttfärsen i gratängformen ovanpå ostblandningen och toppa med tomaterna, paprikan och jalapenosarna. På med lite salt och peppar.
Krossa sedan ett par nävar nachochips och ha på. Toppa tillsist med riven ost.
In i mitten av ugnen i 25 minuter. Servera med mer nachochips och sallad.
6 kommentarer
Christina

Åh så gott och mysigt :)

Josefin

Men å vad gott det såg ut!!

Netti

Åh det där både ser och låter gott :-D

Pauline

Å så mumsigt!

http://siliiins.blogg.se

Men Gud så gott !!

coffeeandcupcake.blogg.se

Tacogratäng är ju så sjukt gott :)