Bråvalla 2015

 Igår morse runt 8-tiden åkte jag, syster och Johanna mot Norrköping och Bråvalla. Bilfärden dit gick bra, poppade massa musik och åt vattenmelon. Innan vi åkte in till stan väl framme i Norrköping så stannade vi för lite snabbshopping i Ingelsta shoppingcenter.Vi var bara där en timme men alla lyckades hitta något. Jag fick med mig en somrig och fin byxdress från Bik Bok, en klänning, topp, bikiniöverdel, eyeliner och två nagellack från H&M. Så nöjd! Inte shoppat på eveigheter känns det som... När vi var klara där åkte vi in till stan!
 

 
Inne på stan mötte vi upp systers och Johannas gamla klasskompis som bor där. Vi hade turen att låna hennes lägenhet som ligger mitt på stan och jäklar vad tacksam jag är för det! Guldvärt verkligen!!!
Vi käkade lunch ihop och shoppade lite efter. Jag tog en plocksallad från Pauluns och MUMS vad god den var! Kanske extra god med tanke på hur nyttig och fräsch den var ;-)
 
 
Efter lunchen och shoppingen på stan drog vi till lägenheten för att fixa oss och byta om innan Bråvalla. Jag körde på hästsvans (känner mig alltid fräschast i det) och min nya byxdress! Så glad att jag hittade den, annars hade jag kört på helsvart haha. Vi körde även stövlar allihopa. Det var inte nödvändigt men det visste vi ju inte innan men jag tycker ändå det var skönt att ha (man behövde inte tänka på var man satte fötterna) och så tycker jag att det är så festivaligt och fint!
 
 
Johanna, syster och jag! Här vänatde vi på spårvagnen som skulle ta oss till festivalområdet.
 
 
Väl där inne var det SÅ kul!!! Så fort vi kom in köpte vi vin och cider och blev sådär perfekt berusade. Vi satt mitt i solen vid ett bord och hade det så jäkla bra! Vi strosade runt inne på området innan vi gick till gröna scenen (minns ej vad den hette) för att kolla på Major Lazer. Alltså på riktigt, det var det bästa liveframträdandet jag någonsin sett!!! Det var dansare, show, konfetti och sån kontakt med publiken heeela tiden och det var så kul!!! Alla gick verkligen all in och dansade och sjöng med. BÄSTA! På bilden ovanför publiksurafde en av killarna på scen i en uppblåsbar badboll. Hur coolt?!
 
 
Precis innan Kent skulle börja spela. Vilket jäkla väder vi hade!!!
 
 
Och ja, där har vi världens bästa Kent. Jag är inte hel utan er♥
 
Vi såg lite av Calvin Harris också på slutet men blev så trötta att vi lämnade området innan han hade spelat klart. Vi hörde hela vägen när vi gick mot spårvagnarna hur han spelade och såg även fyrverkerierna från typ 1 kilometers håll. Fan vad jag hade velat se det men orkade verkligen inte så kvar i folkmassorna på slutet. Och vi kom smidigt och snabbt hem så skönt var väl det.
 
 
Imorse hade vi alarm på klockan 8. Vi steg upp, packade ihop och lämnade lägenheten. Vi köpte frukostbuffé på Scandic och åt oss mätta innan vi satte oss i bilen och styrde hemåt. Vi kom hem i skaplig tid och det var så himla skönt faktsikt! Har legat ute på min solsäng och halvt sovit hela dagen och är helt död nu. Det har inte blivit många timmars sömn denna helg så snart ska jag krypa ner och ladda inför jobbvecka.
 
Helgen har varit perfekt! Allt har varit så himla bra. Upplevelsen, folket, vädret, uppträdanderna. Ja allt har varit perfekt. I augusti har vi planer för att åka till Karlstad för mer festival. Det är ju så kul tycker jag!! Jag som aldrig trodde att jag skulle gå på någon festival någonsin har blivit en festivaltjej. 
 
Har ni haft en bra helg?♥
 
Nu ska jag sova. Fastän det är hur ljust som helst i rummet och jag hör TVn från vardagsrummet så kommer jag slocka. Natti!
5 kommentarer
linah

va kul:D vilka fina bilder!!

N

Åh vad roligt!

Gosia

Jag missade Major Lazer pga en intervju jag gjorde.... Sämst att de hade ändrats spelschemat ;(
Men annars var Bråvalla grymt som vanligt!

Svar: Ja det var jättedåligt!! Alla sa olika och man hade ingen riktig koll på hur de skulle uppträda. Väldigt dålig info om ändringen...
Håller med! Var första året för mig men jäklar vad bra det var där! Snacka om riktig festival :-D

Kram!
Isabelle

Céline

gud vad härligt!! och vilka underbara bilder! :)

Klara Andersson

härliga bilder!