Ananas- och mangosmoothie

 
Jag har testat en ny smoothie ur min bok "101 smoothies". Denna gång fick det bli en ananas- och mangosmoothie! Väldigt god. Perfekt balans mellan ananasen och mangon. Hade i lite is så att den blir extra kall vilket jag gillar!
 
För två glas:
 
1 mango
½ ananas
½ lime
2 dl vatten
 
Skala och tärna mangon. Dela ananasen på hälften och skär bort skalet samt den hårda delen i mitten. Tärna och lägg i tillsammans med mangon. Dela limen och pressa i (se till att inga kärnor kommer med). Mixa tillsammans med vatten och servera i fina glas! Ha i några isbitar för att få den extra svalkande.
 
Hej tisdag! Dagarna bara springer iväg?? Det är redan onsdag och lillördag imorgon. Samtidigt som jag tycker att det är lite läskigt hur fort veckorna går så tycker jag ändå att det är skönt! Helgerna känns extra roliga och efterlängtade när man jobbar hela veckorna. Jag planerar redan helgen som kommer. Måste liksom börja peppa i tid för då tycker jag jobbet rullar på bättre. Älskar sommar och alla saker man hittar då. Därför är jag bra sugen att flytta utomlands... Förstå sol, värme och massa möjligheter jämt!
 
I alla fall, tillbaka till dagen. Jobbet har flytit på bra! Lämnade världens regnoväder i Avesta och kom hem till ett soligt Norberg. Lagade mat med mamma och gjorde matlådor till resten av veckan (eller till imorgon och på torsdag för på fredagar äter vi alltid ute hihi). Efter det smälte jag maten ett tag innan jag mötte upp Albin och vi tog en löptur tillsammans. Blev en bra sväng och det var så kul! När jag springer själv fokuserar jag på allt som känns tungt och jobbigt men idag kopplade jag bort det och vi sprang och pratade hela vägen. Mycket roliagre att springa tillsammans med nån! Kunde jag aldrig tro. Har alltid sprungit själv men det får det vara nog med!
 
Nu ska jag snart krypa ner i sängen och sussa så att jag vaknar glad och pigg imorgon! Kram på er!
7 kommentarer
Robex Lundgren

mums

mamma mindy

Godmorgon söta..Mums vad gott.Måste ha till helgen.Ha en fin sommar dag.kram kram

N

Gott!!

linah

ååh så gott:D!!

Emelie

Men mums så gott :D

Liborius

Gott:D

Pauline

vad gott!