Åhlénsfavoriter...

 
 
Två favoriter från Åhléns! Miljömärkt diskmedel i fin flaska och en ljuvlig rotborste som ger en lantlig känsla i köket. Gillas!
 
Hej måndag! Denna långhelg har varit så otroligt skön! Hela lördagen slappade jag och Christian hemma här. Vi åt en god och stor frulle, besökte blå grottan i Klackberg utanför Norberg, kollade ett Sherlock Holmes-avsnitt, åt tomatsoppa med stekt ägg på Finn Crisp till, gick runt strandpromenaden i stormen, bakade blåbärspajen jag tipsade om igår och mumsade på framför TV:n. Framåt kvällningen bestämde vi oss för att ha en "dejt" och lyxa till det med restaurangbesök. Så vi fräschade upp oss och tog bilen till Fagersta och åt kinamat. Mums! Vi blev bjudna på efterrätt av ägaren på restaurangen då jag hjälp honom i våras. Mycket uppskattat och lyckat besök. Förstår ni hur mätta vi var efteråt?? Men ändå drog vi till Coop och köpte naturgodis. Där var utbudet en aning bättre än i Norberg så det slutade med att påsen vägde en del. Vi kom hem och kollade på Fångarna på fortet och åt av naturgodiset och oj vad mätta vi blev. Sjukt haha! Riktigt bra dag!
 
Då lördagen inte var allt föt effektiv så var jag igång hela gårdagen istället. Började med mysfrukost med Christian, efter det åkte vi till Ängelsberg och kollade vilken påverkan skogsbranden i somras hade, helt sjukt hur det såg ut, fy! Släppte av honom i Fagersta på hemvägen och så fort jag kom hem tog en promenad runt strandis och i samma veva tog jag trapphusstädningen. Kom hem, gjorde äppelmos som jag bloggat om, lagade lunch till mig, dammsög, bäddade rent, tvättade, körde lite hemmaträning, bjöd syster på kaffe och blåbärspaj, tog en springtur och lagade bananpannkakor till middag. Älskar att göra saker verkligen! Gärna hela tiden ska något ske! Och så blev dagen fulländad när mamma och pappa kom hem efter några dagar i Grövelsjön. Wiho!! Avslutade dagen med mys i soffan med världens bästa familj framför TV:n och tända ljus.
 
Nu kör vi! Ha en bra vecka!!
9 kommentarer
Sara

Så bra att tipsa om miljömärkt diskmedel :) Och vilken perfekt helg du verkar ha haft :)

Emma Grann Fotografi

Det diskmedlet är bra också :)

Anita

Bra tips!! :D

♫♪ sandra

- åh den är så fin!

Emelie

Låter som en bra helg (:

Sofia

vilken fin förpackning diskmedlet hade också :D

Nelly

Åh, det låter som en härlig helg! :)

Sofia

Snyggt! Älskar allt nytt som Åhlens har tagit fram denna hösten.

linawilmas.blogg.se

Vilken snygg förpackning diskmedlet hade!