Pepperkaksmuffins

 
 
Igår kom jag hem tidigt från skolan och passade då på att slänga ihop dessa pepparkaksmuffins. Medföljde en frosting i receptet men skippade den då jag saknade ingredienser och toppade med lite "snö" isället.
 
Pepparkaksmuffins

100 gram smör
2 dl röd mjölk
2 msk pepparkakskrydda
2 ägg
1½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
4 dl mjöl
1 nypa salt
½ dl lingonsylt
 
Sätt ugnen på 175 grader. Smält smör och blanda i mjölken. Häll i pepparkakskryddan i smör/mjölkblandningen. Låt svalna. Vispa ägg, vaniljsocker och socker pösigt. Blanda i allt annat samt mjölkblandningen. Fyll muffinsformarna med smeten till ¾ i formarna. Grädda i mitten av ugnen i cirka 20 minuter om du gör stora muffins eller 12-15 minuter om du gör små. Klart!
(Finns även en frosting men den skippade jag, den hittar du HÄR)
 
Önskar er en fin torsdag! Jag har sovmorgon (bästa) och sedan en skön skoldag. Ska bjuda klassen på mina pepparkaksmuffins. Efter skolan ska jag till Avesta och kika efter bland annat örhängen och en klänning.
 
Kram!
11 kommentarer
Maja

Åh det där såg underbart gott ut!!

Sara

Mums så gott ! Ska faktiskt själv göra pepparkaksmuffins till julen :)

Sofia

Vad gott! Och vilka fina bilder. :)

Emmelie

Å va gott, sitter själv och knaprar på en pepparkaka av orginalsorten just nu. Jag är dock ett stort fan av mjukpepparkaka också, fast jag gillar ju iofs allt som har med julen att göra :-P

anniepiie

mums,så gott! :D

Sandra Lundin

Du och dina fina & (vad det ser ut och låter som) goda bakverk och efterätter <3 Blir galen på hur gott det alltid ser ut!

Pauline

nej vad gott! :)

Emma & Julia

De där måste jag göra! tack för tipset :)

Helen

Åh så gott det lät :)

♫♪ sandra

åh gott!

Klara Andersson

såg så gott ut, ska göra nu iför jul!