Årsresumé

Nu tänkte jag göra en årsresumé av 2014. Jag tycker detta är så spännande! Har gjort tidigare år men då bara sammafattat med bilder och några få textrader. Men i år känns det som att jag och bloggen har vuxit och blivit mer personlig. Och det gillar jag! Så det spåret ska jag fortsätta på nu genom min årsresmué och dela med mig av det som jag inte gjort tidigare. Här under har jag samlat ihop ett gäng frågor som jag ska besvara så bra och utförligt jag bara kan. 
 
Beskriv året med tre ord:
Händelserikt, roligt och dramatiskt.
 
Vilka ser du som de största händelserna under året?
Hmm, denna fick jag klura lite på. En stor händelse är nog min mognad. Och sättet jag respekterar mig själv och andra på.
Men om man ska säga andra händelser så är det nog att jag fyllde 18, tog körkort (lyckligaste dagen i mitt liv typ) och när jag och mina 5 bästa tjejkompisar drog till Turkiet i augusti.
 
 
Glad tjej som precis hade klarat körkortet. ÅH!
 
 
Kvällen jag fyllde 18, var så himla lycklig!
 
  
En från Turkiet. Har mycket andra (galna) bilder som jag behåller för mig själv ;-)
  
Har du blivit bättre på något?
Jag har blivit mycket bättre på att lyssna på mig själv och att säga nej. I början av året var jag rätt vilsen skulle jag vilja säga när jag tänker tillbaka men efter sommaren så fick det vara nog och nu mår jag bättre än någonsin tror jag!
Att ta hand om mig själv och mina nära och kära är något jag också har blivit bättre på.
Praktiska saker är nog att tapetsera haha! I början av året hade jag aldrig hängt tapet men nu har jag till och med hängt min första fototapet! Åh vad jag längtar till studenten nu! Och arbetslivet.
 
Vad har gjort dig glad?
Det är så mycket! Vänner, familj och sättet jag utvecklats på. Mina vänner och familj är verkligen ALLT! Och så mycket jag har skrattat ihop med de under året! Även shopping, mina lärare, klassen, träning, mat och maaassa annat har gjort mig glad! Det finns nog en miljon saker! 
 
 
Bästis som ställer upp i vått och torrt (här var vi på midsommar).
 
 
Och dessa två älsklingar!! Ni är bäst!
 
 
En bild från vår 18-årsfest med tema Hollywood med världens bästa vänner. Ser ni vilka vi var utklädda till? Kvällen blev g a l e n.
 
 
En underbar sommarkväll med bästa vännerna!
 
 
Systeryster och jag på tåget hem från Stockholm i somras.
 
 
Min älskade pappa och jag.

 
 
 
All nyttig och god mat har också gjort mig lycklig! Och det är ju så gott!!!
 
Vad var extra bra?
Något som har varit extra bra är allt skratt. Visst suger livet ibland men hur mycket har jag inte skrattat då? Mina vänner och familj får mig i 99% av fallen på gott humör.
Sommaren med alla jobb var också bra (alltså alla inkomster). Så jag har kunnat unna mig mycket roliga saker (iPhone 5s, kläder, skor, nöjen osv).
 
Vad var extra dåligt med året?
Hmm det finns en del saker... Jag har utsatt mig för mycket som fått mig att må dåligt och tagit en del dåliga beslut... Men nu börjar jag hitta en balans, äntligen! Jag dumpade mitt ex (det är jobbigt än idag) och min ätstörning har varit det jobbigaste.
 
Jag förlorade min kusin Anna som bara blev 29 år. Hon blev påkörd av en buss påväg hem en kväll i New York. För två år sedan förlorade jag min andra unga kusin i bröstcancer så det är svårt att ta in och hantera. Livet är så orättvist.
Det är vad jag anser har varit extra dåligt med detta år.
 
 
Min älskade ängel Anna.
 
Vad lyssnade du på?
Oj, jag har lyssnat på typ allt. Haha nejdå men mycket! Kent och Håkan Hellström såklart, men inte överdrivet mycket. Väldigt mycket på radio och många hits därifrån. Men väldigt mycket ny musik som har fallit mig i smaken, inom de flesta stilarna (överraskande nog). 
Tråkigt nog blev det ingen konsert i år... Det hoppas jag på 2015! Vi siktar på en dag på Bråvalla!
 
 
Vad skrattade du åt?
 Det mesta! Jag är oftast jäkligt glad!
 
Vad grät du till?
 Det har varit ett ganska lugnt år på "gråtfronten". Året tidigare var det mycket mer tårar.
Hmm men jobbiga kvällar (oftast alkohol inblandat haha), andra jobbiga saker (dödsfall, ätstörning bla) och såklart sorgeliga filmer. Annars har det varit ganska lugnt. Jag blir istället väldigt tyst och tillbakadragen än ledsen nu för tiden.
 
Lärde du känna några nya människor?
Ja massor! Eller jag har knutit en närmare kontakt med många! Och det är jag så frukstansvärt glad för! Eftersom att jag håller nära och kära lite hemliga här på bloggen så nämner jag inga namn. 
 
Och så slutligen; dina planer inför 2015?
Jag ska bli frisk från ätstörningen och må bra! Jag är på god väg men det är tusen hjärnspöken som härjar i mitt huvud. Jag vill kunna njuta och skita i allt som rör mat och träning... 
Jag tar även studenten i vår! Så efter det är planen att söka jobb som lärling på en målarfirma (ser ljust ut).
Andra planer är att göra det jag känner för och kämpa för det. En händelserikare sommar vill jag ha med massa härligt folk, resor, nöjen och saker som jag tycker om.
 
Jag tror att 2015 kommer att bli ett superår! Jag hoppas det! Det ser i alla fall ljust ut!
4 kommentarer
NICOLE

Många härliga bilder :)
Hoppas du blir frisk och kan få ha det bra! <3 Och vad duktigt att du tagit körkort, det måste jag också ta nu!! :) Kram

FrökenTV, bloggen om tv och film

kul lista

Sanna

hoppas du får ett bra år och kriga på med ätstörningen!!!
De fixar du :-)!

Emmelie

Va underbart att läsa om ditt år! Att ta körkort är helt klart något man kommer minnas resten av livet, vilken frihetskänsla! Beklagar bortgången av dina kusiner, som du säger, ibland är livet på tok för orättvist och när unga människor försvinner är det extra tråkigt. Hoppas du får ett underbart 2015 med studenten och allt som hör där till och hoppas du lyckas slå dig fri från ätstörningarna. Har själv varit i den fällan under en lång tid i min ungdom och det är en vedervärdig sjukdom. <3