Duka rätt

 
Att duka ska vara kul tycker jag. Alla borde skaffa sig ett hållbart proslin som passar både till vardags och finare middagsbjudningar. Jag lovar, det förhöjer hela måltiden! Om man äger lite lyxigare porslin, bestick och glas kan man inte misslyckas helt enkelt! Och det bästa är att det inte behöver kosta så mycket mer. IKEA (det bästa varuhuset någonsin tror jag allt) har ett brett sortiment där de lite "lyxiagre" produkterna inte kostar så mycket mer.
Slå till, ni kommer inte ångra er. Fint proslin, glas och bestick tycker jag alla ska ha. Vilken vardagslyx. Till och med makaroner och falukorv kommer se mycket trevligare ut! ;-)
 
Nu blev det ett värsta "säljar"-inlägg från min sida. Men kände att jag behövde dela med mig. När vi äter på våra röda Bruka Design-tallrikar så förhöjs hela middagen. Unna er!!
 
Annars flyter dagarna på. Jag har jobbat igår och idag. Nu är jag ganska så mör i hela kroppen hihi. I fötterna känns det mest. Imorgon blir det heldag på Bruks där Sommarlovsentreprenörna (där jag ingår) håller till för att ha vårt releaseparty och få stipendium för att äntligen komma igång med våra "företag". Tagga! Jag och bästis har redan kickat igång, fick flyttstädjobb som vi har slitit med i två dagar men nu är vi äntligen klara! Känns skönt att komma igång tidigare än väntat. Våra lappar som vi ska dela ut i brevlådor och även flygbladen är klara så det ska vi dela ut på torsdag tror jag. Men vi har redan tjänat 3500 kronor på vårt första jobb så det känns helt jäkla underbart! Dock skitigt jobb, men så himla värt! Mycket rengöringsmedel och trasor har gått åt vill jag lova ;-)
Imorgon hoppas vi locka många kunder!
 
Nu är det dags att sussa. Godnatt!
3 kommentarer
Mamma till William och Wilma

Fina inrednings dukning saker till duckningen..kram

Sofia

Ja visst är det kul med fint porslin! Allt blir så mycket roligare då. :)

Jennifer

Kul inlägg :) och det är ju sant ang vad man äter på :)