27 augusti 2011

Hallen som vi har börjat renovera. Blå korkmatta, strukturtapet och fufutak ska bort!


Hej! Jag började med att riva tapet imorse. Jag skär cirka 2 cm nedanför taklisten så att man knappt märker att det saknas tapet. Det gör jag eftersom att vi kommer att ta det lugnt med renoveringen och för att slippa leva i ett renoveringskaos. Pappa kan då måla taket och senare ta itu med tapet och golv. Nu är jag iaf klar och det är ju skönt!
Jag ska snart sätta igång med att städa rummet. Bädda rent, damma, dammsuga, moppa golvet och plocka undan. Mina gardiner behövs fållas men det får mamma göra så att det blir rätt och rakt. Mina rosa gerdiner blir mina höst/vintergardiner, mysigt!
4 kommentarer
Helenas Hem -mamma till 5 i dec

Hejhej. Burken på handfatet är ett doftljus som kommer från Greengate (molly). Underbar doft.



KUL med renovering (och jobbigt)!

Ha en toppenlördag. KRAM

Emma Viklund

Åå, vilken härlig blogg (följer via bloglovin nu), spännande med renovering, vi renoverar här hemma med just nu :)



Hoppas du/ni har en bra lördag, tack för din kommentar :)

Helena

Blir spännande att följa renoveringen.

Emma Viklund

Sv: Jag vet faktiskt inte vad tapeten heter som vi har i vardagsrummet, minns inte... Men den är vit/beigh randig, perfekt "halltapet" :) Hoppas ni har en bra söndag! Kram